شناسهٔ خبر: 67662227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترافیک کدام روزهای پایتخت بیشتر است؟

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها را پرترافیک‌ترین روزهای پایتخت اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید برادران روز یکشنبه در این باره تاکید کرد: براساس دیتاهای قبل از وضعیت شرایط کرونایی اغلب چهارشنبه روز پر ترافیک شهر بود اما در حال حاضر یکشنبه و چهارشنبه روزهای پرترافیک پایتخت است.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد دوربین‌ها در سطح شهر زیاد است اگر بخواهیم به صورت سنتی بر دوربین‌ها نظارت کنیم، تصاویر بسیاری را از دست خواهیم داد؛ به‌ همین علت ما از سیستم‌های هوشمند کمک می‌گیریم.

برادران افزود: در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک تهران مسوولیت نظارت و پایش دوربین‌های نظارت تصویری شهر تهران را برعهده دارد و سازمان مدیریت بحران نیز همین دسترسی را دارد اما نظارت‌ها تفکیک شده و برای مرکز کنترل ترافیک و سازمان مدیریت بحران عملیات‌ متفاوتی تعریف شده است.

وی افزود: تا زمانی که بحث جریان‌های عمومی و تکرارپذیر در سطح شهر مطرح باشد، نظارت بر دوربین‌های نظارتی برعهده مرکز کنترل ترافیک است و زمانی که شرایط بحرانی شود، سازمان مدیریت بحران وظیفه نظارت را عهده‌دار خواهد شد.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه دوربین‌ها به طور میانگین در هر ساعت حدود پنج دقیقه زمان بازبینی دارند، بیان کرد: البته سیستم هوشمند است و الگوی ترافیک تهران براساس داده‌های قبلی تحلیل شده و وضعیت شبکه معابر به صورت لحظه‌ای براساس دیتاهای موجود که از الگوی ترافیکی تهیه شدند، کنترل می‌شود؛ اگر تغییر رفتاری مشاهده شود به اپراتور تذکر داده می‌شود که از دوربین موردنظر بازدید کند.

برادران تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد دوربین‌ها در سطح شهر زیاد است اگر بخواهیم به صورت سنتی بر دوربین‌ها نظارت کنیم، تصاویر بسیاری را از دست خواهیم داد؛ به‌ همین علت ما از سیستم‌های هوشمند کمک می‌گیریم.

نظر شما