شناسهٔ خبر: 67665603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

پرترافیک‌ترین روز پایتخت امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۳

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: اگر بخواهیم به صورت سنتی بر دوربین‌ها نظارت کنیم، تصاویر بسیاری را از دست خواهیم داد؛ به‌ همین علت ما از سیستم‌های هوشمند کمک می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران در خصوص پایش دوربین‌های نظارتی سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک تهران مسئولیت نظارت و پایش دوربین‌های نظارت تصویری شهر تهران را برعهده دارد و بالطبع سازمان مدیریت بحران نیز همین دسترسی را دارد، اما نظارت‌ها تفکیک شده و برای مرکز کنترل ترافیک و سازمان مدیریت بحران عملیات متفاوتی تعریف شده است.

 

وی افزود: تا زمانی که بحث جریان‌های عمومی و تکرارپذیر در سطح شهر مطرح باشد، نظارت بر دوربین‌های نظارتی برعهده مرکز کنترل ترافیک است و زمانی که شرایط بحرانی شود، سازمان مدیریت بحران وظیفه نظارت را عهده‌دار خواهد شد.

 

برادران در ادامه با اشاره به اینکه دوربین‌ها به طور میانگین در هر ساعت حدود ۵ دقیقه زمان بازبینی دارند، بیان داشت: البته سیستم هوشمند است و الگوی ترافیک تهران بر اساس داده‌های قبلی تحلیل شده و وضعیت شبکه معابر به صورت لحظه‌ای بر اساس دیتاهای موجود که از الگوی ترافیکی تهیه شدند، کنترل می‌شود؛ اگر تغییر رفتاری مشاهده شود به اپراتور تذکر داده می‌شود که از دوربین موردنظر بازدید کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد دوربین‌ها در سطح شهر زیاد است اگر بخواهیم به صورت سنتی بر دوربین‌ها نظارت کنیم، تصاویر بسیاری را از دست خواهیم داد؛ به همین علت ما از سیستم‌های هوشمند کمک می‌گیریم.

 

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری در انتها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز پرترافیک پایتخت در طول هفته کدام روز است، گفت: بر اساس دیتاهای قبل از وضعیت شرایط کرونایی اغلب چهارشنبه روز پر ترافیک تهران بود اما در حال حاضر روزهای یکشنبه و چهارشنبه روزهای پرترافیک تهران هستند./ مهر

نظر شما