شناسهٔ خبر: 67669963 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تبیین سیاست جمعیتی و خانواده ایران در سمینار جمعیت اعضای بریکس توسط نماینده وزارت کار

سیاست‌های جمعیتی ایران توسط رئیس گروه جمعیت و خانواده وزارت کار، در دهمین سمینار بین‌المللی چالش جمعیتی در کشورهای عضو بریکس با موضوع جمعیت و خانواده، تبیین شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، دهمین سمینار بین المللی کشورهای عضو بریکس با موضوع جمعیت، برای نخستین بار با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، به میزبانی «وزارت کار و تامین اجتماعی فدراسیون روسیه» به صورت مجازی و با حضور وزارتخانه ها و نمایندگان مسئول امور جمعیت کشورهای عضو و نمایندگان سازمانهای بین المللی مرتبط در تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.  
 
شرکت کنندگان در این سمینار بر گسترش بیشتر همکاری ها در مسائل جمعیت تمرکز کرده، و در مورد چالش های جمعیت شناختی کشورهای بریکس و راه حل های ممکن، تجربیات کشورها در رسیدگی مؤثر به مسائل توسعه جمعیت و همچنین رفاه در خانواده های دارای فرزند در کشورهای خود، به گفت و گو پرداختند.
 
منصوره شعبانی (رئیس گروه خانواده و جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در این سمینار، با بیان دیدگاه نظام جمهوری اسلامی درباره خانواده و اهمیت نقش زن، به ابلاغ سیاست‌های خانواده و جمعیت، و همچنین تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایران جهت حمایت اقتصادی و اجتماعی از ازدواج، فرزندآوری و رفاه خانواده های دارای فرزند، مثل اعطای تسهیلات، خودرو، سهام بورس، مسکن، و بیمه اجتماعی و درمانی اشاره کرد.
 
وی به برخی از اقدامات موفق اجرا شده و در دست اقدام در این حوزه، مثل پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران غیر شاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن روستا و مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: نظیر این موضوع در هیچ یک از سیاست های حمایتی خانواده در جهان وجود ندارد.
 
شعبانی افزود: ارائه سبد غذایی و بسته بهداشتی رایگان به مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال در دهک های نیازمند حمایت، مرخصی ۹ ماهه زایمان، امکان استفاده از دورکاری مادارن باردار و دارای کودک زیر 6 سال، کاهش سن بازنشستگی مادران، عدم اجبار نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و شیرده، و اصلاح مواد قانون کار کشور به نفع خانواده، از دیگر اقدامات موفق اجرا شده در جمهوری اسلامی ایران است. 
انتهای پیام/

نظر شما