شناسهٔ خبر: 67653085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برگزاری دوازدهمین مرحله المپیاد آماده دادرس در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از برگزاری استانی دوازدهمین مرحله المپیاد آماده تیم‌های دادرس با رقابت ۳۰۸ دانش‌آموز در دو بخش خواهران و برادران در اردوگاه شهدای امدادگر هلال‌احمر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی اظهار کرد: در این مرحله از المپیاد آماده دادرس مسابقات، دانش آموزان از ۱۱ شهرستان در بخش خواهران و برادران پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناه‌گیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی افزود: حاصل اجرای طرح دادرس، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان اینکه تیم‌های ۱۴ نفره از هر شهرستان در این مساقات حضور داشتند، ادامه داد: دادرس مخفف «دانش آموزان آماده در روزهای سخت» است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول یعنی پایه هشتم با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

عشقی تصریح کرد: این طرح، آزمونی برای سنجیدن تبحر و دقت دانش آموزان و ارتقای سطح دانش دانش آموزان است و به مدت دو روز در اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر استان در علی آباد تفت برگزار شد.

وی گفت: در بخش خواهران تیم‌های خاتم، یزد و ابرکوه مقام اول تا سوم را کسب کرد و کاپ بشر دوستی را تیم شهرستان بافق به خود اختصاص داد، در بخش پسران نیز تیم‌های یزد، ابرکوه و اردکان مقام اول تا سوم را کسب کردند و کاپ بشر دوستی تیم شهرستان بافق به خود اختصاص دادند.

نظر شما