شناسهٔ خبر: 67655831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان:

خانواده بستر انسان‌سازی و تمدن‌سازی است

حوزه/ قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه خانواده یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای شناخت توحیدی و قرب الهی است، گفت: خانواده سلول مهم جامعه‌پردازی است که موجب انسان‌سازی و تمدن‌سازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، اجتماع بزرگ مدافعین حریم خانواده به همت طلاب مدرسه علمیه‌ خاتم الاوصیاء(عج) و همکاری کانون ریحانه‌های شهر و حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) شهر فاضل‌آباد با حضور حجت الاسلام رضا دیلمی در پارکینگ شهرداری شهر فاضل‌آباد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها برای شناخت توحیدی و قرب الهی است، افزود: خانواده سلول مهم جامعه‌پردازی است که موجب انسان‌سازی و تمدن‌سازی می‌شود.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با استناد به سخن اندیشمند بزرگ جبران خلیل جبران، بیان کرد: برای انهدام یک تمدن، خانواده و نظام آموزشی و الگوها را در یک جامعه باید نابود کرد.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه افزود: امروز دشمن برای نابودی این سه مقوله برنامه جدی دارد؛ برای از بین بردن جایگاه رفیع خانواده، مادر را که پرچمدار خانواده و رکن اصلی تمدن سازی است را هدف قرار داده است.

وی در خصوص مقوله نظام آموزشی تأکید کرد: توطئه اجرای سند ۲۰۳۰ نابودی نظام تعلیم و تربیت را به وجود می‌آورد.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان پیرامون مقوله نابودی الگوها، بیان کرد: امروزه در دنیا در حوزه زنان سه الگو مطرح است؛ اولین الگو، الگوی زن غربی‌ است که صرفا نگاه جنسیتی و کالایی به او می‌شود و دوم الگوی شرقی زن که زنی خانه نشین و منفعل در خانه و جامعه است.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: الگوی سوم که انقلاب اسلامی آن را معرفی کرده، الگوی زن مسلمان است که علاوه بر نقش آفرینی در خانه، در جامعه نیز اثرگذاری دارد، الگوهایی مانند حضرت فاطمه که فرزندانی مانند امام حسین، امام حسن و حضرت زینب(علیهم‌السلام) را تربیت می‌کند و اولین شهیده راه دفاع از ولایت و امامت می شود و یا الگوهایی مانند مادران شهداء که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن برای تخریب خانواده به ترویج بی بندوباری می‌پردازد اما وظیفه زن و مرد مسلمان به عنوان دو بال غیرت و عفاف، تربیت فرزندان انقلابی مدافع حریم امامت و ولایت است.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان تاکید کرد: زنان جامعه ما آگاه باشند که چادر خط عملیاتی دشمن است از این روست که حجاب و عفاف از مولف‌های ارزش‌گذاری محسوب می‌شود و هر چادر زن ایرانی به مثابه پرچم جبهه اسلام است و هرچه این پرچم‌ها بیشتر باشد نصرت و پیروزی بیشتری را به جهانیان نشان می‌دهد.

نظر شما