شناسهٔ خبر: 67650558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

برخورد با مفاسد اجتماعی امری ضروری ولی هدایت با زبان خوش تاکید و منش اسلام است

حوزه/ امام جمعه اصفهان برخورد با مفاسد اجتماعی مانند بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی را که سبب افزایش فساد در جامعه اسلامی است امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند انسان را همانند حیوان قرار نداده، بلکه انسان موجودی متفکر است و باید فکر کند و راه درست را انتخاب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مسئول و اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) با اشاره به ارزش و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از عباداتی که از بسیاری از عبادت ها بالاتر به شمار می رود امر به معروف و نهی از منکر است و در روایت آمده که همه کارهای خوب و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همانند قطره ای در برابر دریا است.

امام جمعه اصفهان با بیان قدر دانستن قرار گرفتن در این مسیر به عنوان یک توفیق الهی گفت: این مسیر، مسیر همه انبیاء و اولیاء است و همان گونه که شهید بهشتی می فرماید "ما شیفتگان خدمت هستیم و تشنگان قدرت نیستیم" باید بدانیم که این عبارت یک لفظ و سخنرانی نیست بلکه یک مکتب است و شعار همه انبیاء و اولیاء خدا و علما است.

وی افزود: این یک خط است و هر فردی از این خط خارج شد در خط اسلام نیست، چرا که همه باید شیفته خدمت به مردم باشند و مهم ترین خدمت به انسان، خدمت معنوی است و تمام انبیاء در این مسیر سختی کشیدند تا یک انسان درست شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در حالات امیرمومنان(ع) است که در برخی از جنگ ها در بین کشته شده ها می رفتند و حتی برای برخی از آنها که دچار انحراف از مسیر حق شدند غصه می خوردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر داشتن روحیه خدمت و رفع مشکلات مادی و معنوی مردم تصریح کرد: همه مومنان و هر فردی که تابع انبیاء و اولیاء است این گونه هستند.

وی اضافه کرد: باید عوام الناس را به راحتی و با زبان خوش به مسیر درست هدایت کرد، چرا که حتی خداوند نیز درباره فرعون به حضرت موسی(ع) می فرماید با زبان نرم و خوش با آن صحبت کنید.

امام جمعه اصفهان تحقیق و بررسی درباره مسائل و اکتفا ننمودن به شنیده ها را بسیار مهم دانست و افزود: امیرمومنان(ع) می فرماید: "باطل آن چیزی است که بگویید شنیدم و حق آن است که بگویید دیدم" و اگر کسی خبری آورد درباره آن تبیّین و جستجو کنید تا به یقین برسید.

عضو خبرگان رهبری،مبنای برخورد با گناه و جرم را انجام علنی آن در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان به طور علنی خلافی را مشاهده کرد باید جلوی آن را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دلیل آن که دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داده اند به دلیل فرمایش امام حسین(ع) است که فرمودند " انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر "و مهم ترین امر به معروف و نهی از منکر حضرت این بود که به انسان ها این پیام را رساند که نمی شود فردی همانند یزید حکومت کند.

وی افزود: علاوه بر این سیدالشهدا(ع) به ما نشان داد که اگر جمعی منحرف هستند و می خواهند اسلام را از بین ببرند باید تا پای جان مقابل آنها ایستاد و ما که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار می کنیم طالب اصلاح هستیم.

امام جمعه اصفهان برخورد با مفاسد اجتماعی مانند بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی را که سبب افزایش فساد در جامعه اسلامی است امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند انسان را همانند حیوان قرار نداده، بلکه انسان موجودی متفکر است و باید فکر کند و راه درست را انتخاب کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین کار احیاء مساجد است و امام جماعت نباید در مسجد تنها به خواندن نماز اکتفا کند، بلکه باید نماز و احکام به نوجوانان و جوانان آموزش بدهد.

وی اضافه کرد: بچه ها را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید و ائمه جماعات باید به روز باشند و با جوانان گفت و گو کنند و فقرای محله را شناسایی و کمک کنند، باید به مردم کمک رسانی مادی و معنوی شود، چرا که مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

شورای امر به معروف و نهی از منکر در 480 مسجد ایجاد شده است

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مظاهری مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گزارشی از برخی از اقدامات این ستاد ارائه کرد و اظهار داشت: این ستاد در همه مراکز شهرستان ها فعال است و جلسات آن برگزار می شود و در حال حاضر 147 مرکز در سطح شهر اصفهان و در ادارت کل و شهرستان ها فعال هستند.

وی از ارتباط ستاد امر به معروف و نهی منکر با اصناف و هیئت های ورزشی نیز خبر داد و افزود: با همه اصناف در ارتباط هستیم و شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه اصناف برگزار می شود، هم چنین در 17 هیئت ورزشی، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

حجت الاسلام مظاهری اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در 480 مسجد ایجاد شده است و علاوه بر آن برای 6 هزار و 200 نفر در قالب آموزش ضمن خدمت آموزش امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تولیدات برنامه فرهنگی و رسانه ای نیز تاکنون 36 برنامه تلویزیونی و 25 برنامه رادیویی تولید شده است.

انتهای پیام

نظر شما