شناسهٔ خبر: 67655598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان: برخورد بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی امری ضروری است

امام جمعه اصفهان برخورد با مفاسد اجتماعی مانند بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی را که سبب افزایش فساد در جامعه اسلامی می شود امری ضروری است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مسئول و اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) با اشاره به ارزش و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از عباداتی که از بسیاری از عبادت ها بالاتر به شمار می رود امر به معروف و نهی از منکر است و در روایت آمده که همه کارهای خوب و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همانند قطره ای در برابر دریا است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه اصفهان با بیان قدر دانستن قرار گرفتن در این مسیر به عنوان یک توفیق الهی گفت: این مسیر، مسیر همه انبیاء و اولیاء است و همان گونه که شهید بهشتی می فرماید "ما شیفتگان خدمت هستیم و تشنگان قدرت نیستیم" باید بدانیم که این عبارت یک لفظ و سخنرانی نیست بلکه یک مکتب است و شعار همه انبیاء و اولیاء خدا و علما است.

وی افزود: این یک خط است و هر فردی از این خط خارج شد در خط اسلام نیست، چرا که همه باید شیفته خدمت به مردم باشند و مهم ترین خدمت به انسان، خدمت معنوی است و تمام انبیاء در این مسیر سختی کشیدند تا یک انسان درست شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در حالات امیرمومنان(ع) است که در برخی از جنگ ها در بین کشته شده ها می رفتند و حتی برای برخی از آنها که دچار انحراف از مسیر حق شدند غصه می خوردند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر داشتن روحیه خدمت و رفع مشکلات مادی و معنوی مردم تصریح کرد: همه مومنان و هر فردی که تابع انبیاء و اولیاء است این گونه هستند.

وی اضافه کرد: باید عوام الناس را به راحتی و با زبان خوش به مسیر درست هدایت کرد، چرا که حتی خداوند نیز درباره فرعون به حضرت موسی(ع) می فرماید با زبان نرم و خوش با آن صحبت کنید.

امام جمعه اصفهان تحقیق و بررسی درباره مسائل و اکتفا ننمودن به شنیده ها را بسیار مهم دانست و افزود: امیرمومنان(ع) می فرماید: "باطل آن چیزی است که بگویید شنیدم و حق آن است که بگویید دیدم" و اگر کسی خبری آورد درباره آن تبیّین و جستجو کنید تا به یقین برسید.

عضو خبرگان رهبری،مبنای برخورد با گناه و جرم را انجام علنی آن در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان به طور علنی خلافی را مشاهده کرد باید جلوی آن را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دلیل آن که دهه اول محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داده اند به دلیل فرمایش امام حسین(ع) است که فرمودند " انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر "و مهم ترین امر به معروف و نهی از منکر حضرت این بود که به انسان ها این پیام را رساند که نمی شود فردی همانند یزید حکومت کند.

وی افزود: علاوه بر این سیدالشهدا(ع) به ما نشان داد که اگر جمعی منحرف هستند و می خواهند اسلام را از بین ببرند باید تا پای جان مقابل آنها ایستاد و ما که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کار می کنیم طالب اصلاح هستیم.

امام جمعه اصفهان برخورد با مفاسد اجتماعی مانند بی حجابی، بدحجابی و سگ گردانی را که سبب افزایش فساد در جامعه اسلامی است امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند انسان را همانند حیوان قرار نداده، بلکه انسان موجودی متفکر است و باید فکر کند و راه درست را انتخاب کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین کار احیاء مساجد است و امام جماعت نباید در مسجد تنها به خواندن نماز اکتفا کند، بلکه باید نماز و احکام به نوجوانان و جوانان آموزش بدهد.

وی اضافه کرد: بچه ها را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید و ائمه جماعات باید به روز باشند و با جوانان گفت و گو کنند و فقرای محله را شناسایی و کمک کنند، باید به مردم کمک رسانی مادی و معنوی شود، چرا که مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

شورای امر به معروف و نهی از منکر در 480 مسجد ایجاد شده است

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مظاهری مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گزارشی از برخی از اقدامات این ستاد ارائه کرد و اظهار داشت: این ستاد در همه مراکز شهرستان ها فعال است و جلسات آن برگزار می شود و در حال حاضر 147 مرکز در سطح شهر اصفهان و در ادارت کل و شهرستان ها فعال هستند.

وی از ارتباط ستاد امر به معروف و نهی منکر با اصناف و هیئت های ورزشی نیز خبر داد و افزود: با همه اصناف در ارتباط هستیم و شورای امر به معروف و نهی از منکر در همه اصناف برگزار می شود، هم چنین در 17 هیئت ورزشی، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

حجت الاسلام مظاهری اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در 480 مسجد ایجاد شده است و علاوه بر آن برای 6 هزار و 200 نفر در قالب آموزش ضمن خدمت آموزش امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تولیدات برنامه فرهنگی و رسانه ای نیز تاکنون 36 برنامه تلویزیونی و 25 برنامه رادیویی تولید شده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما