شناسهٔ خبر: 67655947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: مهمترین کار در امر به معروف و نهی از منکر، احیاء مساجد است

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مهمترین کار در امر به معروف و نهی از منکر، احیاء مساجد است و امام جماعت در مسجد فقط به خواندن نماز اکتفا نکند بلکه به آموزش نماز و احکام به نوجوانان و جوانان نیز توجه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز شنبه در دیدار با دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: کودکان و نوجوانان را حتی با وجود شلوغ کردن در مسجد با محبت راه دهید و امامان جمعه نیز باید به روز باشند، با جوانان گفت و گو کنند و با شناسایی فقیران محله، کمک‌رسانی مادی و معنوی داشته باشند زیرا مسجد تا روز قیامت، سنگر دینی است.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از بسیاری عبادت‌ها بالاتر به‌شمار می‌رود و در روایت آمده که همه کارهای خوب و حتی جهاد در راه خدا در برابر این فریضه، همانند قطره‌ای در برابر دریاست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: برخورد با مفاسد اجتماعی امری ضروری و هدایت با زبان خوش، تاکید و منش اسلام است.

وی اضافه کرد: باید مردم را به راحتی و با زبان خوش به مسیر درست هدایت کرد چرا که حتی خداوند نیز درباره فرعون به حضرت موسی(ع) می‌فرماید با زبان نرم و خوش با او صحبت کنید.

امام جمعه اصفهان، مبنای برخورد با گناه و جرم را انجام علنی آن در جامعه دانست و گفت: انسان موجودی متفکر است و باید فکر و راه درست را انتخاب کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نیز در این دیدار از فعالیت ۱۴۷ شورای امر به معروف ‌و نهی از منکر در سطح شهر اصفهان و دستگاه‌های حاکمیتی خبر داد و گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۴۸۰ مسجد ایجاد و برای ۶ هزار و ۲۰۰ نفر دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

حجت الاسلام محسن مظاهری با اشاره به ارتباط ستاد امر به معروف و نهی منکر اصفهان با اصناف و هیات های ورزشی، افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های اصناف و همچنین ۱۷ هیات ورزشی، تشکیل شده است.

نظر شما