شناسهٔ خبر: 67644887 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سامسونگ A۷۲ یا A۷۳؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

صاحب‌خبر -

سامسونگ a72 در پیندو

اگر به دنبال خرید گوشی میان‌رده از برند سامسونگ هستید، دو مورد از بهترین محصولات موجود در بازار که می‌توانید برای تهیه آن اقدام کنید، سامسونگ A72 و A73 هستند. در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه این دو گوشی بپردازیم و مشخصات فنی آن‌ها را بررسی کنیم.

معرفی گوشی گلکسی A72

سامسونگ

موبایل گلکسی A72 یکی از محصولات شرکت سامسونگ به‌شمار می‌آید که به نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز مجهز شده و تصویری روشن و واضح ارائه می‌دهد که برای تماشای ویدیو و بازی کردن عالی است. این گوشی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و در آن شاهد سیستم دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هستیم که عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کنند. A72 از پردازنده اسنپدراگون 778G همراه 6 یا 8 گیگابایت رم بهره می‌برد که عملکرد روان و پرسرعتی را برای انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک رقم می‌زنند. به این ترتیب سامسونگ گلکسی A72 با توجه به قیمتش، گوشی میان‌رده‌ای با ویژگی‌های قابل توجه است. صفحه نمایش عالی، عمر باتری طولانی، دوربین باکیفیت و طراحی زیبا، از جمله نقاط قوت این گوشی هستند. با این‌حال فقدان شارژ سریع بی‌سیم، عدم وجود اسلات کارت حافظه جانبی و عملکرد ضعیف دوربین در نور کم نیز از نقاط ضعف آن محسوب می‌شوند.

معرفی گوشی گلکسی A73

گلکسی A73 یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است که از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌ها در حد و مرز گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد و می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که به دنبال گوشی باکیفیت و قیمت‌مناسب هستند. در گوشی گلکسی A73 شاهد صفحه نمایش 6.7 اینچ سوپر AMOLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز هستیم. این گوشی پردازنده اسنپ دراگون 778G دارد و از نظر رم در دو مدل 6 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت عرضه می‌شود. این محصول در بخش دوربین دارای دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی، دوربین عمق 5 مگاپیکسلی و همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. A73 از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات نیز بهره می‌برد. به این ترتیب گلکسی A73 سامسونگ، گوشی میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به گوشی‌های پرچمدار است؛ زیرا از نظر صفحه نمایش، دوربین، باتری و عملکرد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که به دنبال گوشی باکیفیت و قیمت‌مناسب هستند.

مقایسه گوشی گلکسی A73 و A72

سامسونگ گلکسی A72 و A73 هر دو گوشی‌های میان‌رده هستند. این دو محصول صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED دارند. A73 در مقایسه با A72، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد که عملکرد نرم‌تری را ارائه می‌دهد. ضمن این‌که A73 دارای پردازنده قدرتمندتر Qualcomm Snapdragon 778G در مقایسه با Snapdragon 720G در A72 است؛ درنتیجه بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که A73 به‌طور قابل توجهی سریع‌تر است. A73 یک دوربین اصلی با مگاپیکسل بالاتر دارد که می‌تواند تصاویر واضح‌تری را در نور خوب ثبت کند؛ از سوی دیگر A72 دارای یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر است که آن را در A73 نمی‌بینیم؛ این قابلیت، امکان بزرگ‌نمایی بر روی اجسام دور را بدون از دست دادن کیفیت فراهم می‌کند. البته A73 از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که A72 به 4G محدود شده است.

در پاسخ به این پرسش که این دو گوشی برای چه افرادی مناسب هستند، باید بگوییم که اگر به دنبال قوی‌ترین گوشی با جدیدترین امکانات هستید، A73 انتخاب بهتری برای شماست. این گوشی از پردازنده قوی‌تر، دوربین بهتر، پشتیبانی از 5G و طراحی باریک‌تر و سبک‌تر بهره می‌برد. از سوی دیگر اگر موبایلی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌خواهید و امکاناتی مثل دوربین بهتر، اتصال 5G و... برای شما مهم نیست، A72 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

خرید گوشی‌های A72 و A73 از سایت پیندو

پیندو فروشگاه اینترنتی

اگر به دنبال تهیه گوشی‌های A72 یا A73 سامسونگ هستید، می‌توانید از طریق فروشگاه پیندو برای خرید این محصولات اقدام کنید. پیندو یکی از مجموعه‌های فعال در دنیای تجارت الکترونیک به‌شمار می‌آید که برای ایجاد بازاری آزاد و بدون محدودیت برای خرید و فروش آنلاین کالاهای نو فعالیت خود را آغاز کرده است. در پیندو هرکسی به سادگی می‌تواند کالای نو خود را به بهترین قیمت و با شرایط پرداخت، ارسال و مرجوعی دلخواه به خریداران عرضه کند. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید با کمترین قیمت گوشی سامسونگ a73، a72 و... را از پیندو خریداری کنید. سایر دسته‌بندی‌های موجود در این سایت نیز به شرح زیر هستند:

  • کالای دیجیتال
  • خانه و آشپزخانه
  • مد و پوشاک
  • زیبایی و سلامت
  • فرهنگ و هنر
  • سرگرمی و فراغت
  • وسایل نقلیه
  • خدمات
  • صنعتی و اداری
  • مواد غذایی

موضوعی که باید آن را در نظر بگیرید، این است که سایت پیندو فرصتی ایده‌آل برای کسب‌وکارهای نوپاست تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه، محصولات نو خود را به بازار گسترده‌ای از مشتریان عرضه کنند. همچنین به دلیل وجود تعداد قابل توجه فروشندگان در این سایت، شما می‌توانید قیمت روز گوشی سامسونگ a72، a73 و... را ببینید و سپس برای خرید این گوشی با کمترین قیمت اقدام کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما