شناسهٔ خبر: 67654792 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون از نظر خریداران

طرفداران سامسونگ و شیائومی، A۳۵ و پوکو X۶ پرو را بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیونی بازار می‌دانند، اما در این بازه قیمت مدل‌های شایسته دیگری هم وجود دارد

صاحب‌خبر -

فرارو - مقایسه A۳۵ و پوکو X۶ پرو یکی از دعوا‌های تمام‌نشدنی طرفداران سامسونگ و شیائومی است.

به گزارش فرارو؛ گلکسی A۳۵ در بخش دوربین حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد و آنطرف خیلی از گیمر‌ها روی تراشه چهارنانومتری پوکو X۶ پرو حساب باز می‌کنند. هر دو مدل در دسته گوشی‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیون قرار دارند، اما در همین بازه قیمت امثال ردمی نوت ۱۳ پرو، آنر X۹a و ناتینگ فون ۱ به فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های فروشگاه‌های اینترنتی راه پیدا کردند.

پوکو X۶ پرو؛ حداقل ۱۵ میلیون و ۸۰۰

پوکو X۶ پرو با هر دو نسخه عرضه شده به بازار، در فهرست بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون خریداران دیده می‌شود. قیمت پوکو X۶ پرو نسخه ۲۵۶ گیگ در بازار همزمان با آخرین روز‌های تیرماه امسال به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و خرید پوکو X۶ پرو با ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی دست‌کم ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

پوکو X۶ پرو از دید طرفداران متعصب شیائومی نسبت به A۵۵ سامسونگ هم ارزش خرید بیشتری دارد. تراشه چهارنانومتری مدایتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا، پوکو X۶ پرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها در این رنج قیمت برای گیمر‌ها تبدیل کرده و همین فاکتور میانرده مطرح شیائومی را جزو گزینه‌های پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون قرار داده است.

گلکسی A۳۵؛ حداقل ۱۷ میلیون و ۵۰۰

گلکسی A۳۵ با دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت راهی بازار شده و اتفاقا هر دو نسخه در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیونی فعلی بازار قرار دارند.

قیمت گلکسی A۳۵ نسخه ۱۲۸ گیگ کمتر از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و خرید گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶ گیگ بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون آب می‌خورد.

گلکسی A۳۵ به‌سبک گوشی‌های پرچمدار سامسونگ طراحی شده است. نمایشگر سوپر AMOLED طبق روال سال‌های گذشته سامسونگ در طراحی A۳۵ نیز دیده می‌شود و حداکثر روشنایی هزار نیت، باعث می‌شود زیر نور آفتاب، مشکلی برای کاربر وجود نداشته باشد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی A۳۵ نیز نسبت به خیلی از رقبای هم‌قیمت اوضاع بهتری دارد.

ردمی نوت ۱۳ پرو؛ ۱۷ میلیون و ۴۰۰

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه ۵۱۲ گیگ در دسته بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون قرار می‌گیرد، اما آن‌هایی که به نسخه ۲۵۶ گیگ قناعت می‌کنند، نهایتا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در خرج می‌افتند.

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه میانی گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳ شیائومی است. یعنی یک سطح پایین‌تر از ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس است و یک سر و گردن بهتر از ردمی نوت ۱۳ معمولی عمل می‌کند.

ردمی نوت ۱۳ پرو به‌عنوان مثال نسبت به ردمی نوت ۱۳ معمولی، دوربین بهتری دارد و به‌جای حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل مجهز شده است.

ردمی نوت ۱۳ پرو در وهله بعدی در بخش پردازنده اوضاع بهتری دارد. یعنی جایی که تراشه اسنپدراگون ۷s نسل دوم حضور دارد و همین فاکتور به دوام بیشتر باتری گوشی نسبت به ردمی نوت ۱۳ معمولی کمک می‌کند.

آنر X۹a؛ ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

آنر X۹a به‌عنوان یکی از مدل‌های نسبتا قدیمی در فهرست بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون خریداران به‌چشم می‌خورد.

آنر X۹a ژانویه ۲۰۲۳ یعنی تقریبا از یک سال و نیم پیش در بازار موبایل موجود است و الان با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه موقت حدود ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. نمایشگر AMOLED با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت، حداقل میزان انتظار ما از یک گوشی در این رنج قیمت است.

آنر X۹a با دروبین ۶۴ مگاپیکسل اوضاع بدی در بخش دوربین ندارد، اما می‌توانیم تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ را ضعف بزرگ بدانیم.

ناتینگ فون ۱؛ ۲۰ میلیون

ناتینگ‌فون ۱ متفاوت‌ترین گزینه در فهرست بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیون بازار است. طراحی منحصربه‌فرد گوشی‌های ناتینگ‌فون بخش خاصی از خریداران را به سمت ناتینگ‌فون هدایت کرده و الان برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگ که هشت گیگابایت حافظه‌موقت دارد، حدود ۲۰ میلیون تومان خرج می‌کنند.

ناتینگ‌فون ۱ با حدود هزار LED طراحی شده و از این حیث حداقل در بخش طراحی، شرایط خاصی دارد. نمایشگر OLED با حداکثر روشنایی هزار و ۲۰۰ نیت و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز ترکیب بدی برای یک گوشی ۲۰ میلیونی نیست. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر نسبت به اغلب رقبا ضعیف‌تر است و، اما در عوض حضور تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G، ناتینگ فون ۱ را به یک گوشی شایسته در جمع بهترین گوشی ۱۵ تا ۲۰ میلیونی بدل می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما