شناسهٔ خبر: 67644334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت خبر داد:

صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی برای کشت و صنعت لرستان

آزیتا یوسفیان

معاون وزیر صمت از صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی برای کشت و صنعت لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت لرستان به ایسنا گفت: در سفر دو روزه به لرستان، قصد داریم بازدیدی از شهرستان‌های استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مجموعه کشت و صنعت لرستان از شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان درخواست ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی داشته و نهایتا صدور این مجوز برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی منوط به بازدید و ارزیابی از این شرکت بود.

این مسئول افزود: در این شرکت سرمایه‌گذاری عظیمی که به قیمت امروز بالغ از ۱۲ هزار میلیارد تومان است رخ داده است.

مقیمی بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های این مجموعه، کارهای اقتصادی آن در حوزه کشاورزی شروع شده به‌طوریکه ۷۰ درصد تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر و ۳۰ درصد تولیدات در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

این معاون وزیر صمت اظهار کرد: کشت و صنعت این توانمندی را دارد که شهرک صنعتی برای فرآوری محصولات کشاورزی در بحث سورتینگ و بسته‌بندی ایجاد و نهایتا پایانه صادراتی در داخل این مجموعه راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: نهایتا مجوزی که باید برای این شرکت صادر شود در راستای فعالیت‌های توسعه کشاورزی و در نهایت صنعتی است.

مقیمی اضافه کرد: فرآوری‌ها برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر در داخل مرزهای ایران و بازارهای داخلی و خارجی را این مجموعه می‌تواند انجام دهد.

وی یکی از سیاست‌های سازمان صنایع کوچک را استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش غیردولتی کشور برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی برشمرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران در ایجاد زیرساخت‌های صنعتی یکی از اهداف سازمان صنایع کوچک در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: مجموعه مجوزها برای این شرکت به تائیدیه استان و مرکز رسیده و ظرف چند روز آینده پروانه تاسیس شهرک صنعتی کشت و صنعت لرستان صادر خواهد شد.

معاون وزیر صمت گفت: فعالیت اولیه این شهرک در حوزه اسید فسفوریک آغاز شده و نکات خوب و امیدوارکننده‌ای برای توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی در لرستان متصور هستیم.

انتهای پیام 

نظر شما