شناسهٔ خبر: 67649738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مشگین شهر:

اعتبار تکمیل موزه مشگین‌شهر تامین می‌شود

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان موزه این شهرستان آخرین مراحل اجرا را پشت سر می‌گذارد و اعتبارات تکمیل و تجهیز آن از محل منابع مالی در اختیار نماینده و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا بابک رضازاده روز شنبه در بازدید از موزه در حال تکمیل مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان، تکمیل و بهره‌برداری موزه باستان‌شناسی از نیازهای اساسی و مطالبه عمومی مردم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی موزه مشگین شهر تاکید کرد: این شهرستان قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و ما را مجاب می‌کند گردشگری را در اولویت اقدامات اقتصادی قرار دهیم و اگر این حوزه در شهرستان رونق بیشتری پیدا کند، می‌تواند در زندگی مردم موثر باشد.

رضازاده ادامه داد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان به طرق مختلف و در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود و در این راستا اقداماتی مانند تولید مستند ایرانگرد از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده و امیدواریم ادامه یابد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی مانند بقعه شیخ حیدر مشگین شهر، قابلیت‌های ویژه‌ای برای معرفی به گردشگران و استفاده اهالی شهرستان دارد و مقرر شد رویدادهایی از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای این بناها تعریف و در طول سال اجرا شود.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع است.

نظر شما