شناسهٔ خبر: 67649766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی در۵۵بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: برنامه عاشورا و تاسوعای حسینی در ۵۵ بقعه متبرکه استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از بیرجند اظهارداشت: برنامه‌های اوقاف در استان از دهه اول محرم یعنی از ۱۷ تیر ماه آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه یعنی ۱۲ محرم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری سیدالشهدا در ۵۵ بقعه متبرکه در سطح استان با حضور مبلغان به طور ویژه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری از جمله برنامه‌های خاص در این ایام است.

بخشی‌پور افزود: برنامه لبیک یا حسین در اوایل محرم با حضور هیئات مذهبی در ۱۵ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه شیرخوارگان حسینی روز جمعه در ۲۲ بقعه متبرکه در سطح استان با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و عاشقان حسینی برگزار شد، اضافه کرد: برنامه عاشورا و تاسوعای حسینی نیز در ۵۵ بقعه متبرکه با حضور هیئت‌های مذهبی به غیر از اینکه در حسینیه‌ها و تکایایی که که در وقف نامه آن ذکر شده که باید عزاداری در آنها انجام شود برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم شب شهادت امام سجاد علیه السلام ماه سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه در ۱۸ بقعه متبرکه در استان خبر داد و یادآور شد: همچنین برگزاری مراسم رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم‌الحرام در ۲۱ بقعه متبرکه عصر روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

بخشی‌پور بیان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های عزا با اجرای ذاکران و مداحان به سمت بقای متبرکه در ۵۵ بقعه متبرکه در سطح استان با اعلام آمادگی هیئت امنا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۵ بقعه متبرکه در سطح استان بحث اطعام عزاداران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از محل موقوفات منطبق و همچنین مساعدت‌های مردم متدین استان پیش بینی می‌شود نزدیک ۲ میلیارد تومان از محل موقوفات در برگزاری اقامه عزاداری سیدالشهدا هزینه شود.

نظر شما