شناسهٔ خبر: 67652708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی وضعیت ناترازی انرژی در استان اصفهان

استاندار اصفهان به منظور بررسی وضعیت شبکه توزیع برق و آب استان در روزهای گرم سال از واحدهای دیسپاچینگ برق منطقه‌ای و آبفای اصفهان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

سیدرضا مرتضوی، امروز(شنبه، ۲۳ تیر) در حاشیه بازدید از واحدهای دیسپاچینگ برق منطقه‌ای و آبفای اصفهان، گفت: با قریب به ۲۰۰۰ مگاوات ناترازی در حوزه برق مواجه هستیم، البته در دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی در سراسر کشور برای افزایش ظرفیت تولید انجام شده که در این راستا استان اصفهان نیز گام‌های بلندی را برداشته است.

وی با اشاره به اینکه از تعهد ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی، استان اصفهان به ساخت ۲۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی متعهد شده است، گفت: در صورت تکمیل پروژه‌های کنونی تا سه سال آینده تولید و مصرف برق در استان تراز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در این شرایط باید بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، خانگی، کشاورزی و ... کمک کنند تا با مدیریت مناسب شرایط خاص کنونی را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: ضروری است با هماهنگی‌هایی که در سطح استان با مجموعه‌های صنعتی انجام شده به نحوی عمل کنیم که در حوزه مصارف خانگی دچار مشکل نشویم، البته فرهنگ‌سازی مصرف بهینه نیز برای آحاد مردم امری ضروری است.

مرتضوی با اشاره به بازدید از واحدهای دیسپاچینگ آبفای استان، اظهار کرد: در حوزه تأمین آب نیز ظرفیت‌های خوبی مجموعه آبفا و آب منطقه‌ای اصفهان از دو سال گذشته برنامه‌ریزی و سامانه‌های جدیدی را به ظرفیت‌های تولید آب آشامیدنی استان اضافه کردند.

وی ادامه داد: البته برخی از چاه‌هایی که به تأمین آب آشامیدنی استان کمک می‌کردند به دلیل خشکسالی مستمر از دست رفته‌اند و با اجرای پروژه‌های جدید و ظرفیت‌سازی نوینی که در این حوزه انجام شده تلاش می‌شود تا آب آشامیدنی مردم دچار مخاطره نشود.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این موضوع نیز باید تلاش کنیم تا با رعایت الگوی مصرف ظرفیت سازی‌های جدیدی که توسط آبفا انجام شده است به ثمر برسد.

مرتضوی اظهار کرد: گزارش‌هایی که از سامانه ۱۲۲ دریافت شده حاکی از رضایت حداقلی مردم از تأمین و توزیع آب است که امیدواریم با تکمیل طرح پهنه‌بندی و اضافه شدن پروژه‌های آبی این رضایت افزایش یابد.

وی ادامه داد: افق ما این بود که بخشی از این پروژه‌ها در بهار ۱۴۰۴ و بخشی دیگر در شهریور ۱۴۰۴ به نتیجه برسد و به مردم استان هدیه شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تأمین منابع پروژه‌های تأمین آب استان از طریق مولدسازی پیش‌بینی و در مراحل آخر قرار دارد تا بتوانیم تزریق مناسبی برای حمایت از دوم آبرسانی اصفهان نیز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل استان نیز، استاندار اصفهان را همراهی کردند.

انتهای پیام

نظر شما