شناسهٔ خبر: 67655171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکز تجارت جهانی مبلمان منبت ملایر در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود

فرنوش رئیسی

شهردار ملایر از کلنگ‌زنی مرکز تجارت جهانی مبلمان منبت با حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه پلاک ۱۷ به مساحت ۶۸۰۰ متر مربع و اعتبار۱۰۰ میلیارد تومان بعنوان یک پروژه عظیم تجاری و بازار بزرگ مبلمان منبت با مراکز تفریحی مانند شهربازی که موجب ارتقا و رشد گردشگری و صنعت مبلمان منبت خواهد شد، در هفته دولت افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجید فرجی شنبه ۲۳ تیر ماه در شورای اداری شهرستان ملایر از کلنگ زنی پروژه راستان و پروژه گردشگری جاده سلامت در هفته دولت خبر داد و افزود: ساختمان نیمه کاره شهرداری واقع در پارک سیفیه که ۱۸ سال نیمه کار رها شده بود، در حال حاضر با کاربری هتل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

فرجی از افتتاح پروژه پارک جهان کوچک به‌عنوان یک پروژه الگو در داخل و خارج از کشور در هفته دولت خبر داد و مطرح کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که تا زمان افتتاح به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و سیل گردشگران زیادی را برای بازدید به این شهرستان روانه می‌کند.

وی به آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فرهنگی اجتماعی در سه سال اخیر اشاره و تصریح کرد: دو پروژه افتتاح شده و دو پروژه واقع در شهرک ولیعصر و دژ چنار نیز با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در حال ساخت است و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

فرجی با بیان اینکه فرهنگ سرای شهرک ولیعصر تحولی در حوزه فرهنگی ایجاد و تمام نیازهای شهرک ولیعصر را در مسائل فرهنگی و اجتماعی رفع خواهد کرد، گفت: پروژه یادمان شهدای خلبان به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و اعتبار شش میلیارد تومان، مرمت خانه سیف الدوله به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع و اعتبار پنج میلیارد تومان و پروژه گلزار شهدای شمس آباد به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و اعتبار شش میلیارد تومان از جمله پروژه های افتتاح شده یا در حال ساخت شهرداری است.

وی پروژه هتل نیمه کاره پارک سیفیه به مساحت ۳۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۵ میلیارد تومان، مرکز فرماندهی آتش نشانی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، سرای محله شقایق با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، سرای محله شهید رزینی با ۱۰۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، پروژه تجاری میدان بهارستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، رستوران غار آکواریم با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و سرای محله دژ چنار با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان را نیز از جمله پروژه های در حال احداث و یا تکمیل شده برشمرد.

فرجی از تدوین اطلس سرمایه گذاری شهرستان ملایر خبر داد و تاکید کرد: با توجه به برندهای جهانی و ملی شهرستان ملایر در حوزه صنایع دستی و کشاورزی، این سند، سندی معتبر برای آینده است و با کمک آن می توان در دولت های بعدی، مسیر درستی ایجاد کرد.

وی به تهیه راهنمای گردشگری الکترونیک شهرستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تحول عظیمی در بحث قیر در تمام شهرها و روستاها اتفاق افتاد و در ملایر، ۴۰۰۰ تن قیر دریافت کردیم و طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر داخل شهری ریخته شد.

شهردار ملایر با بیان اینکه فقط در چهار ماهه ابتدای سال ۳۰ هزار تن آسفالت و ۳۵۰ هزار متر مربع از سطح معابر شهری آسفالت شده است، افزود: ۱۶۳ هزار متر مربع جدول کشی و ۱۴۲ هزار متر مربع محوطه سازی در سه ماه اخیر انجام شده است.

ارتقا رتبه دانشگاه ملایر از ۶۳ به ۴۸

رییس دانشگاه ملایر نیز در ادامه استقلال هیات امنا و هیئت ممیزه دانشگاه ملایر، تدوین و تصویب سند راهبردی دانشگاه مبتنی بر نیازهای شهرستان و استان که با محور رشد و توسعه تحولی در شهرستان ایجاد می کند را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

دکتر ابراهیم محمدی منش به انتخاب دانشگاه ملایر بعنوان برترین دانشگاه در میان دانشگاه های زیر ۲۰ سال کشور و ارتقا رتبه دانشگاه از بین دانشگاه های جامع کشور از رتبه ۶۳ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۴۸ در سال ۱۴۰۲ اشاره و پیش بینی کرد امسال نیز رتبه دانشگاه ملایر ۵ درجه دیگر ارتقا و به ۴۳ برسد.

محمدی منش ورود دانشگاه ملایر به عرصه بین‌المللی و رشد بودجه دانشگاه ملایر نسبت به کل دانشگاه‌های کشور را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: امسال میانگین رشد بودجه دانشگاه ملایر ۳۹ درصد بوده که از میانگین رشد بودجه کشوری به میزان ۳۵ درصد بیشتر بوده است.

وی از اخذ مجوز سه دانشکده علوم و فنون بین رشته‌ای، دانشکده امنیت غذایی و دانشکده علوم و فنون پیشرفته توسط دانشگاه ملایر خبر داد و تصریح کرد: مجوز ۱۲ رشته جدید در دوره دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی اخذ شده است.

محمدی منش راه اندازی سه گروه آموزشی شامل گروه مواد پیشرفته و نانو بدلیل ظرفیت فروسیلیس در شهرستان، گروه هوش مصنوعی و گروه زیست فناوری، اتوماسیون سازی کلیه فرایندهای آموزشی و تصویب و اجرای آئین نامه حمایت از دانش آموزان مستعد شهرستانی برای جذب مستعدین شهرستان و جلوگیری از خروج جوانان از شهر را از دیگر دستاوردهای دولت شهید رئیسی برشمرد.

رئیس دانشگاه ملایر به اجرای تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای برای تقویت بنیه‌های دانش آموزان و دانشجویان، رشد شاخص‌های استنادی پژوهشی بین المللی از رتبه ۴۸ در سال ۱۴۰۰ به ۶۲ در سال ۱۴۰۲، کسب رتبه اول دانشگاه‌های جوان و افزایش اعتبارات پژوهشی دانشگاه از یک درصد بودجه دانشگاه به ۹ درصد کل بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد.

وی از افزایش چهار برابری بودجه پژوهشی در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، افزایش دو برابری این بودجه در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ و رشد دو برابری بودجه پژوهشی در سال ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ خبر داد و افزود:  رشد ۳۰۰ درصدی قرار دادهای پژوهشی، رشد امنیت سایبری دانشگاه، راه اندازی مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و خرید و عقد قرارداد تجهیزات پژوهشی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان که در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده، از دیگر اقدامات است.

محمدی منش ادامه داد: ورود دانشگاه به اقدامات مهارت افزایی و کاریابی، عقد قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی پژوهشکده مطالعات سیستم های قدرت با برق باختر و جذب دانشجو در دوره پسا دکتری برای نخستین بار در دانشگاه ملایر اتفاق افتاد.

وی از نهایی شدن اخذ مجوز رشته مبلمان منبت و جذب نیروهای نخبه وظیفه و امریه، راه‌اندازی پرداخت گرند و حمایت‌های پژوهشی به اساتید، پرداخت بدهی‌های کارکنان دانشگاه و تسفیه معوقات پیمانکاران خبر داد و گفت: مهمانسرای دانشگاه به خوابگاه متاهلی تبدیل شد و آماده بهره‌برداری است. همچنین اخذ مجوز ماده ۲۳ گلخانه تحقیقاتی دانشگاه، تعیین تکلیف پروژه کتابخانه دانشگاه و افزایش اعتبارات فرهنگی از ۰.۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۳ درصد کل اعتبارات دانشگاه در سال ۱۴۰۲ رسید.

پس از یکسال و نیم تلاش، همه مجوزات استانی پروژه نهضت ملی مسکن ملایر اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر نیز در ادامه به ۵۱۵ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن شهرستان اشاره و بیان کرد: پس از یکسال و نیم تلاش، همه مجوزات استانی پروژه اخذ شد و موفق شدیم مصوبه گزارش سیلاب و مدیریت سیلاب شهرک ها را نیز دریافت کنیم.

مهدی عطایی با تاکید بر اینکه این ۵۱۵ هکتار بر خلاف رویه‌های قبلی تمام نیازها و الزامات شهرک را حل می کند، افزود: ۶۰ هکتار برای ورودی و بحث گردشگری شهرک در نظر گرفته شده است؛ مجوزاتی نیز برای احداث پمپ بنزین دریافت کردیم و علاوه بر ۲۰ هکتاری که برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تخته خوابی در نظر گرفته شده است، ۱۲ هکتار نیز برای احداث دهکده سلامت در نظر گرفتیم.

عطایی با باین اینکه ملایر در غرب و شمال غرب کشور تنها شهرستانی است که واگذاری اراضی ویلایی را مطرح کرد، گفت: با اجرای این پروژه، ۵۱۵ هکتار یعنی یک چهارم به مساحت شهر ملایر اضافه می‌شود؛ طرح مطالعاتی فاز دوم طرح نیز آغاز شده است و در حال حاضر این پروژه جز پروژه‌های شاخص استان و راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن است.

انتهای پیام

نظر شما