شناسهٔ خبر: 67655169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قراردادهای ۸۹ روزه بی‌انصافی در حق کارگران است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی موجب ایجاد امنیت و توسعه عدالت در جامعه است، گفت: عقد قراردادهای ۸۹ روزه با کارگران بی‌انصافی است زیرا کارگران در این نوع قرارداد امنیت شغلی پایدار ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مدیرکل، مدیر درمان و معاونان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه امنیت اجتماعی یک حق انسانی‌ست و این حق برای محافظت در برابر خطرات زندگی و نیازهای اجتماعی لازم و ضروری است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در ایجاد و تضمین امنیت شغلی و حفاظت از سلامت تاثیرگذار بوده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه، این نهاد وظیفه خود را از طریق ارائه مزایای نقدی یا غیر نقدی با هدف تأمین دسترسی به خدمات درمانی و همچنین امنیت درآمد در طول چرخه زندگی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور ما بسیار متنوع هست و در زمان بیماری، بیکاری، آسیب شغلی، مسئولیت‌های خانوادگی و همچنین در دوران بازنشستگی و پیری به افراد تعلق می‌یابد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تأمین اجتماعی نقش مهمی در تأمین عدالت و امنیت جامعه دارد، گفت: همه باید در پیگیری مشکلات مردم به‌ ویژه جامعه کارگری و قشر آسیب‌پذیر پیش قدم باشیم که خوشبختانه تأمین اجتماعی در این عرصه اقدامات خوب و اثرگذاری انجام داده و قابل تقدیر است. 

فلاحتی با اشاره به خدمات ارزنده در دولت سیزدهم بیان کرد: آمارهای ارائه شده در دولت شهید رئیسی پیرامون رشد بیمه شدگان، کاهش نرخ بیکاری و تسهیل خدمات غیرحضوری نشان می‌دهد در دولت سیزدهم کارهای زیربنایی و قابل توجهی انجام شده است که رهبر انقلاب بر جهاد تبیین نسبت به این خدمات تاکید دارند. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه بازنشستگان در جامعه افزود: دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات مدنظر بازنشستگان از جمله بحث همسان‌سازی حقوق‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از عقد قراردادهای 89 روزه برخی از شرکت‌ها و کارخانجات با کارگران گفت: عقد قراردادهای 89 روزه با کارگران بی‌انصافی است زیرا کارگران در این نوع قرارداد امنیت شغلی پایدار ندارند. 

فلاحتی با تاکید بر توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باعث ازدیاد جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما