شناسهٔ خبر: 67654813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تأمین اجتماعی به کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند

محدثه مهدوی

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: سازمان تامین اجتماعی در ایجاد و تضمین امنیت شغلی و حفاظت از سلامت تأثیرگذار بوده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۲۳ تیرماه در دیدار با مدیرکل، مدیر درمان و معاونان سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی، اظهار کرد: امنیت اجتماعی یک حق انسانی بوده و این حق برای محافظت در برابر خطرات زندگی و نیازهای اجتماعی لازم و ضروری است؛ سازمان تامین اجتماعی در ایجاد و تضمین امنیت شغلی و حفاظت از سلامت تأثیرگذار بوده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این نهاد وظیفه خود را از طریق ارائه مزایای نقدی یا غیر نقدی با هدف تأمین دسترسی به خدمات درمانی و همچنین امنیت درآمد در طول چرخه زندگی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: خدمات سازمان تأمین اجتماعی در کشور ما بسیار متنوع هست و در زمان بیماری، بیکاری، آسیب شغلی، مسئولیت‌های خانوادگی و همچنین در دوران بازنشستگی و پیری به افراد تعلق می‌یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون سازمان تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری مهمی را برای رفاه کارگران و جامعه به عنوان یک سازمان انجام داده است، گفت: تأمین اجتماعی نقش مهمی در تأمین عدالت و امنیت جامعه دارد؛ همه باید در پیگیری مشکلات مردم به‌ویژه جامعه کارگری و قشر آسیب پذیر پیش قدم باشیم که خوشبختانه تأمین اجتماعی در این عرصه اقدامات خوب و اثرگذاری انجام داده و قابل تقدیر است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به خدمات بسیار ارزنده دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: آمارهای ارائه شده در دولت شهید رئیسی پیرامون رشد بیمه شدگان، کاهش نرخ بیکاری و تسهیل خدمات غیرحضوری نشان می‌دهد در دولت سیزدهم کارهای زیربنایی و قابل توجهی انجام شده است که رهبر انقلاب بر جهاد تبیین نسبت به این خدمات تأکید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به جایگاه ویژه بازنشستگان در جامعه، افزود: دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات مدنظر بازنشستگان از جمله بحث همسان سازی حقوق‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از عقد قراردادهای ۸۹ روزه برخی از شرکت‌ها و کارخانجات با کارگران، تأکید کرد: عقد قراردادهای ۸۹ روزه با کارگران بی انصافی است زیرا کارگران در این نوع قرارداد امنیت شغلی پایدار ندارند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر توسعه مشاغل خانگی نیز بیان کرد: رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باعث ازدیاد جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود.

وی یادآور شد: در دین مبین اسلام، خدمت رسانی و ارائه خدمات اجتماعی و نیکی به همه انسان‌ها بسیار سفارش شده و با عبارات گوناگون در گفتار پیشوایان بزرگ اسلام به چشم می‌خورد، از اینرو شایسته هست که مسئولان و کارفرمایان در این حوزه به مسائل و مشکلات مجموعه زیردست خود بیشتر توجه نمایند.

انتهای پیام

نظر شما