شناسهٔ خبر: 67648973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

گفتمان مقاومت در محرم امسال مورد تأکید است گفتمان مقاومت در محرم امسال مورد تأکید است

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: امسال در مراسم عزاداری محرم در خراسان جنوبی، گفتمان مقاومت در ۱۲ محور دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان با اشاره به فعالیت هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی در استان گفت: بیشتر هیئت‌های استان فعالیت‌های خود را در محرم آغاز کرده اند و در روستا‌ها نیز رسوم قدیمی به اجرا در آمده است.

او افزود: برنامه ویژه امسال در ماه محرم، گفتمان مقاومت است که از امروز نیز فراخوان تولید محتوا در این خصوص صادر شده است و ۱۲ محور در این حوزه تعریف شده است.

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در ۱۰ روز اول محرم ۱۰ آیه مورد تأکید قرار می‌گیرد که طی طرح زندگی با آیه‌ها به آن توجه می‌شود و مسابقاتی با همکاری صدا و سیما در قالب این طرح برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اتحاد و همدلی هیئات با محوریت نماز ظهر و عصر عاشورا از جمله برنامه‌های محرمی است که مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند به وحدت هیئات مذهبی کمک کند.

او ادامه داد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان از جمله خدمات اجتماعی است که در برخی هیئات مذهبی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در قالب رویداد هوای نو، ۱۲۰ نفر از مسئولین هیئات مذهبی استان در مشهد مقدس دوره آموزشی دیدند تا به ارتقای فعالیت‌های هیئات کمک شود و به آداب اسلامی توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: باید هیئات مذهبی در ایام مختلف سال و در مناسبات متفاوت فعالیت داشته باشند.

او گفت: از هیئات مذهبی می‌خواهیم رعایت احوال مردم را داشته باشند و در ساعات پایانی شب عزاداری نکنند تا مزاحمتی برای مردم صورت نگیرد و بتوانیم عزاداری‌هایی مورد قبول امام حسین (ع) داشته باشیم.

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: همچنین از هیئات مذهبی می‌خواهیم در نماز ظهر عاشورا حضور فعال داشته باشند و در هنگام اقامه نماز، عزاداری را متوقف کنند و به نماز بپردازند.

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا ۵۵ بقعه متبرکه استان

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این برنامه گفت: برنامه‌های اوقاف از ۱۷ تا ۲۸ تیر در دهه اول محرم برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها تعویض بیرق عزای امام حسین (ع) است.

او با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی طرح محوری اوقاف است، افزود: برنامه شیرخوارگان حسینی دیروز با حضور مادران و نوزادان برگزار شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در ۵۵ بقعه متبرکه استان مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برپا می‌شود، گفت: مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) سه شنبه ۲۷ تیر در ۱۸ بقعه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم رهروان زینبی نیز در بیش از ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد و در ۲۵ بقعه استان اطعام عزاداران از محل موقوفات انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیارد تومان اطعام صورت بگیرد.

نظر شما