شناسهٔ خبر: 67640586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فعالیت ادارات استان ایلام در روز شنبه تا ساعت ۱۱ اعلام شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: فعالیت تمام ادارات و بانک‌های شهرستان‌های دهلران، مهران و بخش مورموری آبدانان در روز شنبه ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری و برای سایر شهرستان‌های استان با ۲ ساعت تعجیل تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام عصر جمعه به منظور مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قطع برق و آب در روزهای گرم پیش رو تشکیل جلسه داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در حاشیه این نشست، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا و بروز گرمای شدید در روزهای آتی، جلسه فوق العاده مدیریت بحران با حضور همه دستگاه‌های اجرایی شامل آب و فاضلاب، توزیع برق، علوم پزشکی، اورژانس، منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، محیط زیست به منظور آمادگی کامل در روزهای گرم برگزار شد.

«مجید بگلریان» با بیان اینکه از آغاز موج گرما تاکنون جز در مواردی که حوادثی در شبکه رخ داد، شاهد پایداری برق استان هستیم، افزود: بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی، شرکت‌های توزیع برق موظف شد برای رفاه حال مردم با تقویت پست‌ها و شبکه‌های برق، از قطع برق با برنامه‌ریزی قبلی پیشگیری کند.

وی تامین آب مورد نیاز و جلوگیری از قطع آب را از دیگر مصوبه‌های مدیریت بحران استان عنوان کرد و افزود: در روزهایی که بروز دمای بیش از ۵۰ درجه از سوی اداره کل هواشناسی پیش بینی می‌شود، به منظور پایداری شبکه برق و رفاه حال شهروندان، با دستور استاندار، کاهش ساعت اداری یا تعطیلی ادارات اعلام خواهد شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه علوم پزشکی موظف به ارائه توصیه‌های بهداشتی متناسب با شرایط آب و هوایی شده است، گفت: اورژانس و هلال احمر نیز وظیفه دارند با راه اندازی پایگاه‌ در نقاط پرتردد شهر، خدمات رسانی کنند، همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید آمادگی لازم را برای مواجه با حوادث و خدمت رسانی به مردم را داشته باشند.

بگلریان‌ تصریح کرد: همچنین مصوب شد با توجه به عدم تکافوی آب شرب برای شهروندان شهر ایلام، شهرداری با قید فوریت بایستی نسبت به جدا سازی آب شرب برای استفاده از فضای سبز شهر اقدام کرده و از طریق تانکر و آبرسانی سیار فضای سبز شهر را پوشش دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام بیان کرد: با توجه به گزارش هواشناسی و شدت گرما فعالیت تمام ادارات و بانک‌های شهرستانهای دهلران، مهران و بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان فردا شنبه ۲۳ تیرماه تعطیل و به صورت دورکاری خواهد بود و فعالیت ادارات سایر شهرستان‌های استان با ۲ ساعت تعجیل تا ساعت ۱۱ اعلام می‌شود.

وی به بیماران قلبی عروقی و افراد کهنسال که در معرض خطر هستند، توصیه کرد به منظور حفظ سلامت خود در روزهای گرم از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از ورود موج گرما به استان ایلام و نواحی غربی کشور طی روزهای آینده است.

انتهای پیام/

نظر شما