شناسهٔ خبر: 67636620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت شهرکرد:انتخابات رییس جمهوری نمایش مردمسالاری دینی بود

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات رییس‌جمهوری گفت: انتخابات صحنه بی‌بدیل و تبلور عینی مردمسالاری دینی و جمهوریت نظام اسلامی بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی افزود: انتخابات اخیر صحنه دیگری از موفقیت در سیر تاریخی انقلاب اسلامی و کشور بود که افتخار آن برای کشور ، رهبر معظم انقلاب و مردم ثبت شد.

وی اظهار داشت: در این دور از انتخابات ۲ طیف سیاسی که ریشه در انقلاب اسلامی دارند با هم به رقابت پرداختند و با انتخاب پرشور مردم، فرد اصلح انتخاب شد .

وی گفت: حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات موجب بقا، استمرار و اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی شد، در حالی‌ که این مشارکت در دور نخست رییس جمهوری کمرنگ بود و اسباب نگرانی دلسوزان نظام را فراهم کرد.

فاطمی افزود: مردم با حضور پرشور و آبرومند ، برگ زرینی برای کشور به ارمغان آوردند و با حضور گرمشان به رهبر و دلسوزان نظام دلگرمی دادند و پشتیبانی خود را از نظام اعلام کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که هر برگ رای مردم، یک رای آری به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم با حضور خود نشان دادند که بدور از اختلافات فکری و سلیقه‌ای در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات حضور فعال دارند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: طیف اصولگرا و اصلاحات ریشه در انقلاب دارند و تنها طرز فکر این ۲ طیف با هم فرق دارد و در این انتخابات نیز مانند سایر کشورها ۲ حزب با هم رقابت داشتند و یکی از احزاب پیروز شد.

وی گفت: امید است رییس جمهور منتخب در مسیر هدایت، مدیریت و خدمت به کشور تلاش کنند.

فاطمی با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور منتخب گفت: درخواست ما از وی هم همان توصیه‌های اخیر رهبری است و فرمایشات رهبر را نصب‌العین قرار دهند و در انتخاب اعضای کابینه و مدیران استانی و ملی دقت نظر داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که با انقلاب نظام و امام ذره‌ای زاویه نداشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین افزود: نباید در برپایی مراسم و آیین عزاداری به تجملات و ظواهر توجه کرد بلکه باید به خدمت به مردم توجه شود.

به گفته وی، مردم و هیات‌های عزاداری باید در برپایی آیین عزاداری‌های محرم و صفر و اربعین از کشور عراق الگو بگیرند و بدور از تجملات آیین‌های عزاداری برگزار شود.

فاطمی در مورد مجالس ختم برای اموات نیز به مردم توصیه کرد که مراسم اموات باید به شیوه گذشته و در مکان‌هایی مانند مساجد و حسینیه‌ها و بدور از تجملات برگزار شود.

به گفته وی، برگزاری مراسم ختم اموات در آرامستان‌ها به شکل کنونی شیوه خوبی نیست و تازه کردن داغ خانواده متوفی در گذشته هم مرسوم نبوده است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مجالس ختم اموات باید مجالس عبرت و بیداری برای بازماندگان و افراد شرکت‌کننده در آیین عزاداری باشد و از داغ بازماندگان بکاهد و موجب شادی متوفی شود.

وی به بازماندگان اموات توصیه کرد، در صورت تمکن مالی به جای تجملات باید خیرات انجام شود.

نظر شما