شناسهٔ خبر: 67636586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت شاهرود: دولت جدید امید را در جامعه افزایش دهد

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه دولت جدید امید را در جامعه افزایش دهد، گفت: برخورد با مروجان یاس و ناامیدی بین مردم در دستور کار دولت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با بیان اینکه برخی افراد با سیاه‌نمایی کام مردم را تلخ می‌کنند، افزود: آنها مایوس کردن مردم از آینده انقلاب و ترویج ناامیدی در جامعه را در دستور کار دارند، این افراد خائن به مردم و نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید در هفته‌های آینده شکل می‌گیرد، ابراز کرد: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات نشان از پشتوانه و سرمایه اجتماعی نظام است که بعد از آیین تشییع ۲۰ میلیونی باشکوه شهید آیت الله رییسی شکل گرفت.

امام جمعه موقت شاهرود: دولتمردان جدید امید را در جامعه افزایش دهند

حجت الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری پیام‌هایی برای دولتمردان دارد، اظهار کرد: اولویت رییس جمهور منتخب و هیات دولت باید در کوتاه‌مدت و بلندمدت رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت عمومی مردم باشد.

وی با بیان اینکه همه مردم باید از دولت جدید حمایت کنند، ابراز کرد: رییس جمهور منتخب کابینه‌ای جوان، پرکار، مطیع رهبر معظم انقلاب، خستگی‌ناپذیر و بدون گرایش‌های غرب‌گرایانه معرفی کند و از دولت شهید آیت‌الله رییسی الگو بگیرد؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این راه را ادامه دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: حادثه‌ای بزرگتر و مصیبتی جانگاه‌تر از محرم واقعه تاسوعا و عاشور برای اسلام و مسلمانان وجود ندارد.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه در حادثه عاشورا سه جریان فکری وجود داشت، افزود: جریان فکری اول کسانی بودند که اعتقادات درستی داشتند و امام حسین(ع) را معصوم می‌دانستند، با اینکه تعدادشان کم بود اما از ابتدا تا انتهای مسیر همراه امام(ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه جریان فکری دوم منتسب به بنی‌امیه بود، اظهار کرد: منطق این افراد مبتنی بر فساد، ظلم، خودبرتربینی و تبعیض بود که در دوره معاصر آمریکا، اروپا و کشورهای غربی شباهت زیادی به این گروه دارند.

حجت الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه جریان فکری سوم در ظاهر امام حسین(ع) را دوست داشتند، ادامه داد: بخشی از این گروه که به دنبال امام آمدند انگیزه‌های دنیوی داشتند تا با تشکیل دولت سهم‌خواهی کنند اما با درک اوضاع از میانه راه بازگشتند.

امام جمعه موقت شاهرود افزود: برخی افراد ادعای دوست داشتن امام(ع) را داشتند و معروف به زهد و تقوا بودند و عده‌ای دیگر با ساده لوحی و زودباوری، قدرت تحلیل اوضاع را نداشتند.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد که طرف مشورت امام حسین(ع) قرار می‌گرفتند، در خیال خود استقلال رای در برابر امام داشتند که در دوران معاصر نیز از این نوع افراد در جامعه وجود دارند.

وی به وجود این افراد در دوران کنونی اشاره کرد و گفت: این نوع افراد گاهی در فتنه‌ها بیانیه صادر می‌کنند و خود را صاحب نظر دانسته و برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند که بارها رهبر معظم انقلاب در این زمینه بر مواظبت از نفوذ دشمن تاکید کرده‌اند.

امام جمعه موقت شاهرود ابراز کرد: امام حسین(ع) در برابر همه گروه‌ها، فتنه‌ها، تحلیل‌ها، افراد ساده‌لوح و دنیاطلب ایستادند تا بقای اسلام محقق شود.

نظر شما