شناسهٔ خبر: 67629080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دیدار قالیباف و پوتین در حاشیۀ مجمع پارلمانی بریکس/ پوتین: از عضویت دائمی ایران در بریکس بسیار خوشحالم/ همکاری ایران و روسیه بیش از پیش توسعه خواهد یافت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در حاشیۀ مجمع عمومی پارلمانی بریکس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. مقابله با یکجانبه‌گرایی و تقویت روابط دو کشور ازجمله مهم‌ترین موضوعات گفت‌وگوی دو طرف بود‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ طبق اعلام وب سایت کرملین، پوتین در دیدار با قالیباف گفت: از عضویت دائمی ایران در بریکس بسیار خوشحالم. همکاری ایران و روسیه بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، در دیدار با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای قالیباف عزیز، دوستان عزیز، اجازه دهید صمیمانه به شما در سن‌پترزبورگ خوشآمد بگویم.

ایران عضو رسمی بریکس شده است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما حامی عضویت ایران در بریکس بودیم.

روابط بین کشورهای ما بسیار خوب و در‌حال‌توسعه است. انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور شما برگزار شد. من می‌خواهم ابراز امیدواری کنم و شک ندارم که روابط ایران و فدراسیون روسیه به همان اندازه که در زمان آقای رئیسی —که از درگذشت او متأسف و غمگینیم—  توسعه خواهد یافت.

 مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران به‌زودی برگزار خواهد شد و آقای والودین، همتای شما، در رأس هیئت روسی در این مراسم شرکت خواهند کرد.

 من از دیدن شما بسیار خوشحالم و از شما می‌خواهم که بهترین آرزوهای من را به رهبر معظم ایران و همۀ مردم ایران برسانید.

 

دیدار محمدباقر قالیباف و ولادیمیر پوتین

 

 

محمدباقر قالیباف دربارۀ دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین پیامی در شبکه اجتماعی اکس منتشر کرد

 

توییت محمدباقر قالیباف دربارۀ دیدار و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما