شناسهٔ خبر: 67629152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش پوتین به عضویت دائمی ایران در بریکس/این مقام روسی برای تحلیف پزشکیان به ایران می‌آید

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه با ابراز خوشحالی برای عضویت دائمی ایران در بریکس گفت: همکاری ایران و روسیه بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در اجلاس روسای بریکس به شهر سن‌پترزبورگ روسیه سفر کرده است، عصر امروز پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - در حاشیه این اجلاس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

پوتین در این دیدار گفت: آقای قالیباف عزیز، دوستان عزیز، اجازه دهید صمیمانه به شما در سن‌پترزبورگ خوش‌آمد بگویم.

رئیس جمهور روسیه یادآور شد: ایران عضو رسمی بریکس شده است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما حامی عضویت ایران در بریکس بودیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در حال توسعه است، افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور شما برگزار شد. می‌خواهم ابراز امیدواری کنم و شک ندارم که روابط ایران و فدراسیون روسیه به همان اندازه که در زمان آقای رئیسی که از درگذشت او متأسف و غمگینیم، توسعه خواهد یافت.

پوتین ادامه داد: مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران به‌زودی برگزار خواهد شد و آقای والودین، همتای شما، در رأس هیات روسی در این مراسم شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه با ابراز خوشحالی از دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین آرزوهای من را به رهبر معظم ایران و همه مردم ایران برسانید.

 

نظر شما