شناسهٔ خبر: 67627786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

سخنرانی نایب رییس مجلس و استاندار اردبیل در یک آیین فرهنگی؛

سردار سلیمانی حاصل تربیت توحیدی بود/ضرورت توسعه عدالت فرهنگی

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار سلیمانی حاصل تربیت، تفکر و مبانی توحیدی بود که امروز این چنین در جهان به یک اسطوره کاریزماتیک تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی نیکزاد پیش از ظهر پنجشنبه 20 تیر 1403در آیین آغاز اجرای عملیات ساخت پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در محل پارک وحدت این شهر، اظهار کرد: احداث کانون در مناطق کم‌برخوردار نباید سهل‌ انگاشته شود، این یک اقدام بزرگ در مسیر اجرای تربیت توحیدی و اشاعه فرهنگ حریت، آزادگی، شرافت و مردانگی در بین کودکان و نوجوانان است تا بتوانیم آن‌ها را با مبانی فکری ائمه اطهار آشنا کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همکاری شورا و شهرداری، اداره کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در احداث این مجتمع گفت: جامعه اگر بتواند به سمت تعالی و تربیت توحیدی حرکت کند، جامعه پیشرفته است و امروز مشاهده می‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی حاصل مکتب توحیدی، ایدئولوژی بزرگی را در جهان ایجاد کرده و همه ملت‌های آزادیخواه را در دنیا مرید خود ساخت.

نیکزاد افزود: تربیت اگر توحیدی و الهی باشد شاهد تعالی جامعه خواهیم بود و در مقابل آن اگر می‌خواهیم مملکت را به بالا ببریم باید در استفاده از این موقعیت‌ها غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه مسأله تربیت توحیدی مسأله بسیار مهم در اصول تربیتی کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مکان پردیس فرهنگی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان به محلی برای تربیت فکری و دینی کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

نیکزاد جایگاه کانون را جایگاه بسیار رفیع در تربیت آینده‌سازان کشور اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود این پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و تحویل جامعه هدف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مجتمع خبر داد و اضافه کرد: بی‌تردید تسریع در احداث پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل می‌تواند فتح‌ بابی برای توسعه فرهنگ دینی، آموزشی و علمی در استان باشد.

در این مراسم استاندار اردبیل نیز به محورهای توسعه اردبیل اشاره کرد و گفت: با اختصاص یک‌هزار و 300 متر مربع زمین به پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری اردبیل تلاش می‌کنیم تا عدالت آموزشی، فرهنگی و تربیت را در تمام نقاط اردبیل رعایت کنیم.

سردار سلیمانی حاصل تربیت توحیدی بود/ضرورت توسعه عدالت فرهنگی

سید حامد عاملی یادآور شد: مجموعه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل می‌تواند مکانی مناسب برای توسعه عدالت فرهنگی و همچنین آموزش کودکان و نوجوانانی باشد که در آینده نزدیک برای مصالح کشور تصمیم خواهند گرفت.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرماندار اردبیل نیز در این آیین حضور داشتند.

سردار سلیمانی حاصل تربیت توحیدی بود/ضرورت توسعه عدالت فرهنگی

نظر شما