شناسهٔ خبر: 67627592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فرصت برابر استفاده از فضاهای فرهنگی برای همه کودکان فراهم شو... -

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است تا فرصت آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تفریحی برابر برای تمامی کودکان و نوجوانان در شهر اردبیل فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیف بدری پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم عملیات اجرایی پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در محل پارک وحدت اردبیل، اظهار کرد: ایجاد مجموعه‌های فرهنگی مناسب در مناطق کم‌برخوردار نیازمند تأمین زیرساخت‌هایی است که ما تلاش کردیم با جانمایی مناسب پردیس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله وحدت و تأمین اعتبار آن، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این مجتمع فاخر باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز پردیس فرهنگی اردبیل می‌تواند نیازمندی‌های آموزشی کودکان مناطق کمتر برخوردار را نیز تأمین کند، تصریح کرد: از محل اعتبارات ملی و ردیف تعیین شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ قرار شد سه مرکز در استان‌های کشور ساخته شود که یکی از این مراکز در استان اردبیل تصویب شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محلات ۱۳ گانه و مناطق حاشیه اردبیل از نظر استعدادهای انسانی دارای نخبگان فکری، علمی و آموزشی است، گفت: این مناطق دین بزرگی به گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند که در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی این محلات پشت نظام بوده و پشتیبانی آنها در انقلاب اسلامی زبانزد است.

بدری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی این مناطق باید هر چه بهتر و بیشتر تأمین شود، افزود: با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی مناسب و امکانات فرهنگی باید بتوانیم این استعدادها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

وی از ایجاد شرایط ایده‌آل برای همکاری شورا و شهرداری در تأمین زمین برای احداث این پردیس قدردانی کرد و ادامه داد: منطقه ایران‌آباد فاقد مدرسه مناسب است و دانش‌آموزان این مناطق با طی مسافت طولانی مجبور هستند برای تحصیل به مسکن مهر میراشرف و یا منطقه رحیم طیار بروند که از نوسازی مدارس درخواست کرده‌ایم با مکان‌یابی مناسب یک مدرسه ۱۲ کلاسه را در منطقه ایران‌آباد احداث کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یا به صورت تملکی و یا توافقی نسبت به تأمین زمین این مدرسه ۱۲ کلاسه اقدام شود و ما نیز از محل منابع نوسازی و توافق با بانک‌های عامل اعتبار احداث آن را تأمین خواهیم کرد.

نظر شما