شناسهٔ خبر: 67621397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

گوستاوو بلانکو در گفت‌وگو با قدس:

آرژانتین مستحق قهرمانی در کوپاست

آرژانتین بامداد دیروز در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف کانادا رفته و در حالی که با نتیجه یک بر صفر نیمه نخست را پشت سر گذاشته بود، در دقیقه ۵۱ روی شوت انزو فرناندز و دخالت مسی در آخرین لحظه برای زدن ضربه به توپ و گلزنی، به گل دوم دست یافت و فینالیست شد، اما این فوق ستاره پس از مدت‌ها انتظار با این گل، با رکورد علی دایی برابری کرد.

صاحب‌خبر -

​​​​​​​رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی حدود دو دهه دست نخورده بود تا اینکه کریستیانو رونالدو روز دوم تیرماه ۱۴۰۰ با زدن دو گل مقابل فرانسه در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به این مهم دست یافت و به تعداد گل‌های اسطوره فوتبال ایران رسید و دیروز هم لیونل مسی، دیگر اعجوبه فوتبال جهان آن را تصاحب کرد.
لیونل مسی با صعودشان به فینال کوپا آمه‌ریکا، این فرصت را دارد تا در دیدار آینده آرژانتین مقابل اروگوئه، از رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی هم عبور کند و به تنهایی در رده دوم جدول برترین گلزنان جهان قرار بگیرد و تهدیدی هم برای رونالدو باشد.
به همین بهانه به سراغ بلانکو رفتیم تا از اوضاع او و نظراتش درباره قهرمانی احتمالی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا با خبر شویم.

در راه تهران
مهاجم آرژانتینی استقلال که این روز‌ها درکشورش به سر می‌برد، درباره وضعیت خودش با باشگاه استقلال گفت: « من با سرمربی و دیگر مربیان در تماس هستم و مشکلی بابت ادامه همکاری با باشگاه وجود ندارد. منتظرم برای من بلیت سفر به تهران خریداری شود و دوباره در تمرینات تیمم حاضر شوم».
گوستاوو بلانکو درباره اینکه آیا مطالباتش را دریافت کرده، این توضیح را داد: « بله، من همه مطالباتی که تا امروز باشگاه به آن متعهد بود را دریافت کردم و از این نظرباشگاه عملکرد بسیار خوبی داشته است».

قهرمانی آرژانتین
مهاجم آرژانتینی استقلال درباره درخشش آرژانتین و برتری این تیم مقابل کانادا گفت: « بعد از قهرمانی آرژانتین در جام جهانی مردم کشورم منتظرند قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آمریکای جنوبی را جشن بگیرند. در بازی با کانادا بار دیگر قدرت تیم ملی آرژانتین را دیدیم. ما بازیکنان با تجربه خوبی در اختیار داریم. این تیم مستحق دستیابی به جام قهرمانی است و‌امیدوارم بار دیگر هموطن‌های من جام قهرمانی را بدست آورند. این خیلی شیرین است که بعد از قهرمانی در جهان، جام ملت‌های آمریکای جنوبی را هم بدست‌آوری. برای مردم کشورم بهترین‌ها را آرزو دارم. از طرف دیگر گلزنی مسی و رسیدن او به رکورد‌های جدید مثل آقای گلی جهان برای من خیلی هیجان‌انگیز است. او برای ما سمبل تلاش و افتخار است و به‌خوبی توانسته جای خالی مارادونا را برای آرژانتینی‌ها پر کند».

موفقیت‌های بزرگ با استقلال
بلانکو درپاسخ به اینکه فصل پیش خیلی دیر موتور گلزنی‌اش روشن شد و چند هفته طول کشید به شرایط آرمانی برسد، این توضیح را داد: « با شرایط بازی در استقلال آشنا نبودم. ضمن اینکه یک مصدومیت کوچک هم به وجود آمد. خدا را شکر می‌کنم که توانستم در نهایت بازیکن مفیدی برای تیم باشم. دوست داشتم بیشتر گل بزنم اما نشد. در فصل جدید قصد دارم جبران کنم. به دنبال موفقیت‌های بزرگ با استقلال هستم».

از دست رفتن جام
مهاجم آرژانتینی استقلال درباره اینکه چرا تیمش به جام قهرمانی نرسید، گفت: « بازی آخر برای ما خیلی غم‌انگیز بود. همان طور که دیدید تا لحظات پایانی از حریف پیش بودیم و آن طرف هم نتیجه‌ای رقم خورده بود که موجب قهرمانی ما می‌شد اما درنهایت پرسپولیس به حریفش گل زد تا به همین سادگی قهرمانی را از دست بدهیم. شب تلخی بود اما فوتبال ادامه دارد و ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی خوب در فصل جدید شرایط را به نفع خودمان عوض کنیم. من به این تیم خیلی‌امیدوارم و تلاش می‌کنم در فصل جدید بهترین عملکرد را از خودم به جا بگذارم. ‌امیدوارم برای استقلال بهترین نمایش را به جا بگذارم و در راه موفقیت این تیم بازیکن مفیدی باشم».

خوبی‌های مردم ایران
گوستاوو درباره برخورد مردم ایران در روز‌های حضورش نیز این واکنش را نشان داد: « جز لطف و محبت از مردم ایران چیزی ندیدم. به خصوص استقلالی‌ها که خیلی به من علاقه نشان دادند. باید سعی کنیم این هواداران را خوشحال کنیم. مردم ایران مانند مردم آرژانتین به فوتبال خیلی علاقه دارند و این موضوع وجه اشتراک ماست».

خبرنگار: حمیدرضا عرب  

نظر شما