شناسهٔ خبر: 67606557 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسی از رکورد علی دایی گذشت

پیام کریمی

لیونل مسی با گلی که در دیدار برابر کانادا به ثمر رساند از رکورد گل‌های ملی علی دایی گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین در نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به مصاف کانادا رفت.

آرژانتین در این بازی توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند تا راهی فینال این رقابت‌ها شود.

سرانجام پای لیونل مسی به گلزنی در این رقابت‌ها باز شد و توانست گل دوم تیمش را با پس انزو فرناندز به ثمر برساند تا در فینالیست شدن تیمش نقش داشته باشد.

مسی با گلی که در این بازی به ثمر رساند از رکورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی گذشت و به دومین گلزن تاریخ فوتبال جهان در بازی‌های ملی تبدیل شد.

این اعجوبه آرژانتینی با گلی که در دیدار برابر کانادا به ثمر رساند شمار گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ رساند.

رکورددار گل‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان کریستیانو رونالدو است که ۱۳۰ گل به ثمر رسانده است. مسی با ۱۰۹ و علی دایی اسطوره فوتبال جهان با ۱۰۸ گل در رده‌های دوم و سوم هستند با این تفاوت که دایی مدت‌ها است که بازنشسته شده است. این درحالی است که کریستیانو رونالدو لیونل مسی هم‌چنان اصرار به بازی کردن دارند و به احتمال خیلی زیاد در جام جهانی ۲۰۲۶ هم حضور داشته باشند.

مسی بعد از پیروزی برابر کانادا و فینالیست شدن دوباره در کوپا آمه‌ریکا گفت: کارهای که این نسل و گروه از بازیکنان برای آرژانتین انجام داده اند دیوانه کننده است. بعدها اهمیت این موفقیت‌ها مشخص می‌شود. این یک رقابت بسیار سخت است. گرمای هوا بالاست و بازی کردن در چنین شرایطی سخت است. ما بار دیگر توانستیم راهی فینال شویم و این بسیار مهم است.

او ادامه داد: بار دیگر تکرار می‌کنم که صعود به فینال اصلا آسان نیست. ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تکرار این قهرمانی آسان نیست. این نبردهای پایانی من با تیم ملی است و باید به بهترین شکل ممکن از بازی کردن با این پیراهن لذت ببرم. این آخرین کوپا آمه‌ریکا برای من است و می‌خواهم از بازی کردن در آن لذت ببرم. من ۳۷ ساله شده‌ام و دیگر بازی کردن سخت است.

مسی در پایان درباره خداحافظی دی ماریا بعد از فینال گفت: به بازیکنان گفتم که باید جام قهرمانی را به دی ماریا هدیه دهیم تا به بهترین شکل از تیم ملی خداحافظی کند.

انتهای پیام

نظر شما