شناسهٔ خبر: 67608488 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

رونالدو و حالا مسی: اعجوبه‌ها علیه علی دایی!

دومین فوق ستاره فوتبال جهان هم به رکورد تاریخی گل‌های ملی علی دایی رسید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، درست سه سال و 18 روز پس از اینکه کریستیانو رونالدو به رکورد 109 گل ملی علی دایی رسید و عنوان آقای گلی جهان را از مهاجم سابق تیم ملی ایران گرفت، بامداد امروز هم لیونل مسی، دیگر فوق ستاره فوتبال جهان هم به این رکورد دست یافت.

لیونل مسی که در آخرین مسابقه تدارکاتی تیم ملی آرژانتین قبل از کوپا آمه‌ریکا موفق شده بود دو گل و یک پاس گل در جریان پیروزی چهار بر یک مقابل گواتمالا داشته باشد و تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 108 افزایش بدهد، برای رسیدن به رکورد علی دایی چهار مسابقه دیگر منتظر ماند تا اینکه بامداد امروز به آن دست یافت.

کاپیتان آلبی سلسته پس از اینکه در دو مسابقه دور گروهی کوپا آمه‌ریکا نتوانست گلزنی کند، در یک دیدار نیمکت نشین بود و در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل اکوادور هم در باز کردن دروازه ناموفق بود، امروز با موقعیت‌سازی مقابل کانادا و جای‌گیری مناسب در محوطه جریمه حریف، نتوانست گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند و علاوه بر تاثیرگذاری در صعودشان به فینال، به رکورد 109 گل ملی علی دایی هم برسد.

آرژانتین بامداد امروز چهارشنبه در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف کانادا رفته و در حالی که با نتیجه یک بر صفر نیمه نخست را پشت سر گذاشته بود، در دقیقه 51 روی شوت انزو فرناندز و دخالت مسی در آخرین لحظه برای زدن ضربه به توپ و گلزنی، به گل دوم دست یافت و فینالیست شد، اما این فوق ستاره پس از مدت‌ها انتظار با این گل، با رکورد علی دایی برابری کرد.

رکورد 109 گل ملی علی دایی حدود دو دهه دست نخورده بود تا اینکه کریستیانو رونالدو روز دوم تیرماه 1400 با زدن دو گل مقابل فرانسه در رقابت‌های یورو 2020 به این مهم دست یافت و به تعداد گل‌های اسطوره فوتبال ایران رسید و بامداد امروز هم لیونل مسی، دیگر اعجوبه فوتبال جهان آن را تصاحب کرد.

کریستیانو رونالدو دو ماه پس از برابری با رکورد علی دایی، در دیدار مقابل ایرلند در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 موفق شد دو گل در لحظات پایانی به ثمر رساند و به تنهایی تبدیل به آقای گل تاریخ فوتبال شود، اما حالا لیونل مسی را با رسیدن به 109 گل و اختلاف 21 گل ملی که در حال حاضر وجود دارد، پشت سرش ببیند.

در حال حاضر رونالدو با 130 گل آقای گل فوتبال جهان است و علی دایی و لیونل مسی با 109 گل پشت سرش قرار گرفته‌اند که البته ستاره سابق ایران در 149 بازی ملی به این آمار درخشان رسیده و کاپیتان آرژانتین در 186 مسابقه.

لیونل مسی با صعودشان به فینال کوپا آمه‌ریکا، این فرصت را دارد تا در دیدار آینده آرژانتین مقابل اروگوئه، از رکورد 109 گل ملی علی دایی هم عبور کند و به تنهایی در رده دوم جدول برترین گلزنان جهان قرار بگیرد و تهدیدی هم برای رونالدو باشد.

 

نظر شما