شناسهٔ خبر: 67607172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش ترکیه به بمباران مدارس غزه توسط صهیونیست‌ها

ایسنا

وزارت خارجه ترکیه بمباران مدارس غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد هدف این رژیم نابودی کامل ملت فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای کشتار ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی را که در مدرسه‌ای در شهر خان‌یونس غزه پناه گرفته بودند، محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه تاکید کرد این حملات رژیم صهیونیستی همچنین نشان می‌دهد که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم قصد دارد تلاش‌ها برای مذاکرات آتش‌بس را تضعیف کند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد کشف گورهای جمعی در شهر خان‌یونس در نوار غزه و هدف‌ قراردادن چهار مدرسه در روزهای اخیر دال بر این است که هدف رژیم اشغالگر حدف کامل ملت فلسطین است.

این وزارتخانه تاکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل انجام چنین اقداماتی که تمامی ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد، در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

پیشتر وزارت آموزش عالی فلسطین در بیانیه‌ای فاش کرد که تعداد کل دانش‌آموزانی که در نوار غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته به شهادت رسیدند، به بیش از ۸ هزار و ۸۴۰ تن و زخمی‌ها به ۱۴ هزار و ۳۸۹ تن رسید، در کرانه باختری اشغالی نیز از ابتدای حملات ۱۰۱ دانش‌آموز شهید و ۵۰۵ تن دیگر زخمی و ۳۵۷ دانش‌آموز دیگر به بازداشت اشغالگران درآمدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در مجموع در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی ۴۹۷ تن از معلمان و کادر آموزشی به شهادت رسیده، ۳ هزار و ۴۲۶ تن دیگر زخمی شدند، علاوه بر اینها در کرانه باختری بیش از ۱۱۱ تن از معلمان و کادر آموزشی بازداشت شدند.

نظر شما