شناسهٔ خبر: 67609652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش وزارت آموزش فلسطین از آمار دانش‌آموزان و معلمان قربانی شده در جنگ غزه

وزارت آموزش عالی فلسطین اعلام کرد ، تعداد کل دانش‌آموزانی که در نوار غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته به شهادت رسیدند، به بیش از ۸ هزار و ۸۴۰ تن و زخمی‌ها به ۱۴ هزار و ۳۸۹ تن رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از وزارت آموزش عالی فلسطین، تعداد کل دانش‌آموزانی در نوار غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته به شهادت رسیدند، به بیش از ۸ هزار و ۸۴۰ تن و زخمی‌ها به ۱۴ هزار و ۳۸۹ تن رسید، در کرانه باختری اشغالی نیز از ابتدای حملات ۱۰۱ دانش‌آموز شهید و ۵۰۵ تن دیگر زخمی و ۳۵۷ دانش‌آموز دیگر به بازداشت اشغالگران درآمدند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: در مجموع در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی ۴۹۷ تن از معلمان و کادر آموزشی به شهادت رسیده، ۳ هزار و ۴۲۶ تن دیگر زخمی شدند، علاوه بر اینها در کرانه باختری بیش از ۱۱۱ تن از معلمان و کادر آموزشی بازداشت شدند.

 

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۳۵۳ مدرسه دولتی، دانشگاه و ساختمان‌های وابسته به دانشگاه‌ها و ۶۵ مرکز وابسته به آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هدف بمباران‌ها قرار گرفتند که در نتیجه آن ۱۳۹ ساختمان آنها به شدت آسیب دیده و ۹۳ ساختمان به طور کامل ویران شدند، همچنین ۶۹ مدرسه و پنج دانشگاه در کرانه باختری اشغالی هدف یورش و تخریب قرار گرفتند و در نوار غزه ۱۳۳ مدرسه دولتی به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار گرفتند.

 

همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: از زمان آغاز حملات ۶۲۰ هزار دانش‌آموز در نوار غزه از رفتن به مدرسه و تحصیل بازماندند و بیشتر این دانش‌آموزان دچار آسیب‌های روانی شدند و با شرایط بهداشتی بسیار بدی روبه‌رو هستند.

 

 

 انتهای پیام/ی.ح/24

نظر شما