شناسهٔ خبر: 67599319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

باغ موزه دفاع مقدس گامی در جهت معرفی ایثارگری های شهدا است - اکون

اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: باغ موزه دفاع مقدس گامی در جهت معرفی ایثارگری های شهدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ظهر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: این طرح مطالبه به‌حقی از سوی آحاد مردم خراسان و به‌ویژه پیشکسوتان است .۳۰۰ میلیارد برای اجرایی شدن این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی در دفاع مقدس منشأ خدمات ایثارگری‌ها بسیاری بوده است، افزود: امروز استان‌های بسیاری که نقش مؤثری در دفاع مقدس داشتند، اقدامات خود را در معرض دید بازدید کنندگان گذاشتند.

وی با طرح این سوال که چرا دیگر استان‌ها اقدامات خوبی در نشان دادن ایثارگری‌های دفاع مقدس داشتند و خراسان رضوی کمتر پرداخته است، افزود: چرا چنین‌استان‌هایی موزه دارند و خراسان‌رضوی ندارد؟ باید اعتراف کرد ما دیر شروع کردیم و امیدواریم با وجود این مصوبه خوب، این خواست قلبی تحقق پیدا کند. این کار بزرگ پس از انجام عملیات ساختمانی، باید وارد مرحله تولید محتوا و موزه‌آرایی شود.

یوسفعلی زاده بیان کرد: ما طی یک سال گذشته، از این محل استفاده و نمایشگاهی ایجاد کردیم که بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز هرکدام یک روز از نمایشگاه بازدید داشتند. مطالبه پیشکسوتان و اهالی خراسان این است که این موزه باکیفیت و به‌سرعت دایر و محتواها تولید شود و سوژه‌های نابی که خراسان دارد، به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی اظهار کرد: احداث این مرکز گام اول بوده و تکمیل و تقویت تجهیزات و امکانات قابل‌نصب، سوژه‌پردازی و موزه‌آرایی گام‌های مهمی است که مطالعات آن صورت گرفته است و بیش از ۵۰۰ سوژه قابل‌پردازش که هر کدام یک رویداد مهم و یک حکایت قابل تجسم است باید در موزه نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است، افزود: این موزه به سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلای ایران و کربلاهای جهان اسلام اختصاص دارد.

یوسفعلی زاده به ضرورت معرفی شهدا به نسل جوان اشاره کرد و گفت: نسل جوان و نوجوان زبان امروزی می‌خواهد و باید محتواهایی را تولید کنیم که ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان و رزمنده‌ها را به‌منصه ظهور برساند؛ بر همین اساس باید با تکیه بر تکنولوژی و ظرفیت‌های فضای مجازی و دیجیتال، با آن‌ها صحبت کنیم که نیاز به زیرساخت‌های مؤثر و مهمی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما