شناسهٔ خبر: 68055522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اراک:

تجهیز و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیاز دارد

شهردار اراک گفت:‌ برای کمک مالی به تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: برای فروش اوراق مشارکت به چهار مصوبه نیاز است.

وی افزود: فروش اوراق مشارکت نیاز به مصوبه شورای شهر، تعهد شهردار که نیاز به مصوبه شورا دارد و سپس تأیید آن توسط استاندار مرکزی و تهیه عنوان برای این اوراق که آن هم نیازمند مصوبه شورا است، لازم است.

شهردار اراک تصریح کرد: برای کمک مالی به تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیاز است.

محمودی با تبریک روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار روز بزرگی است و این روز مصادف با شهادت شهید صارمی در سال ۱۳۷۷ است که در سفارت جمهوری اسلامی در کابل به همراه سایر دیپلمات‌ها به شهادت رسید و این گویای آن است که خبرنگاران از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها ترس ندارند و به رسالت خویش تا انتها وفادار هستند.

وی تصریح کرد: نهضت آسفالت از اواخر تیر و اوایل مرداد با شدت و حدت بسیار زیادی در حال انجام است و در چند روز گذشته ۱۱ هزار تن آسفالت تولید و توزیع شده است.

شهردار اراک با بیان اینکه در چند روز گذشته از ظرفیت بخش خصوصی برای نهضت آسفالت به خوبی استفاده شده است، ادامه داد: این مهم نشان داد، توجه به مهندسی ارزشی در مبحث اجاره ماشین‌آلات و سایر موارد مورد نیاز و خصوصیاتی که این بخش دارد، می‌توان از ظرفیت بیشتر بخش خصوصی استفاده کنیم.

محمودی اضافه کرد: در فعالیت‌های شبانه به واسطه افزایش دما در طول روز و کمتر بودن تردد در شب‌ها مجموعه کارگران شهرداری توانستند چند معبر بزرگ و مهم شهر را آسفالت کنند.

وی گفت: موضوع بهبود نگهداشت پارک‌ها و خیابان‌ها در دستور کار قرار دارد و سرعت آن نسبت به گذشته بیشتر شده است.

شهردار اراک افزود: پیشنهاد می‌کنم در هفته آینده با حضور اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری به خصوص پارک شهید باهنر و امکاناتی که در این پارک تعبیه شده است، بازدیدی میدانی به عمل آید.

محمودی اظهار کرد: در پارک جنگلی شهید باهنر ۱۸۰ هکتار زمین و فضای سبز داریم که در صورتی که بتوانیم به عنوان فضای سبز آن را مطرح کنیم، سرانه هر شهروند از در این پارک به سه متر مربع می‌رسد.

وی با بیان اینکه درختان موجود در پارک شهید باهنر بالای ۳۰ سال قدمت دارند، افزود: جدیداً موارد بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در این پارک اعلام حضور می‌کنند و این به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده توسط همکاران سیما منظر و فضای سبز و همچنین سازمان عمران شهرداری اراک است و این مهم تنها با همدلی که در میان بدنه شهرداری وجود داشت، محقق شد.

شهردار اراک تصریح کرد: امروز اعزام ۶۰ نفر پاکبان و تعدادی از کادر فنی آتش‌نشانی و …را برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به شهر مهران داشتیم.

محمودی اضافه کرد: تعهد چند ساله شهرداری برای خدمت رسانی به زائرین پیاده‌روی اربعین در شهر مهران با توجه به تجربه‌ای که در چند سال اخیر ایجاد شده با ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات برای شستشو و حمل زباله و مهپاش، تانکر آب و آمبولانس به شهر مهران اعزام شدند تا بتوانند مأموریت خود را به مدت ۲۵ روز به خوبی انجام دهند و به هم میهنان عزیزمان خدمت رسانی کنند.

نظر شما