شناسهٔ خبر: 67591452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیین کلنگ‌زنی باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد

آیین کلنگ‌زنی باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با محوریت ساختمان مرکز فرهنگی و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی امروز برگزار شد. باغ موزه خراسان رضوی ۱۳ هکتار وسعت دارد و گفته شده، در مدت ۲ سال و با اعتبار سه هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است و به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلای ایران و کربلا‌های جهان اسلام اختصاص دارد.

وی افزود: خراسان‌رضوی در دفاع مقدس منشأ خدمات ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌نظیری بوده و بزرگان زیادی جان خود را کف دست گذاشتند؛ استان‌هایی در کشور داریم که یک‌ دهم استان ما نقش مؤثر در دفاع مقدس نداشتند، اما امروز اقدامات کم خود را درمعرض دید گذاشته‌اند و بازدیدکننده دارند و این درحالی است که ما در خراسان‌رضوی، دیرتر شروع کردیم و این تأخیر در شروع باعث شده هم هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم و هم زیر سؤال باشیم که چرا چنین‌ استان‌هایی موزه دارند و خراسان‌رضوی ندارد.

سردار یوسفعلی زاده تصریح کرد: امیدواریم این خواست قلبی به‌زودی تحقق پیدا کند؛ این کار بزرگ پس از انجام عملیات ساختمانی، باید وارد مرحله تولید محتوا و موزه‌آرایی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی با بیان اینکه 300 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده تا موزه دفاع مقدس به مرحله اجرا برسد خاطرنشان کرد: بیش از 500 سوژه قابل‌پردازش که باید در موزه نمایش داده شود، فهرست شده و هر‌کدام یک رویداد مهم و یک حکایت قابل‌ تجسم هستند.

وی بیان کرد: امیدوارم با کمک پیشکسوتان بتوانیم این کار را تا انتها پیش ببریم؛ احداث این مرکز گام اول بوده و تکمیل، تقویت تجهیزات و امکانات قابل‌نصب، سوژه‌پردازی و موزه‌آرایی گام‌های مهمی است که هنوز برایشان اقدامی نکرده‌ایم و تنها مطالعات آن را انجام دادیم.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: این مرکز محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است و به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلای ایران و کربلا‌های جهان اسلام اختصاص دارد لذا باید محتوا‌هایی را تولید کنیم که ارزش‌های بزرگ و فداکاری‌ها را به‌ منصه ظهور و بروز برساند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان زبان امروزی می‌خواهد و باید با تکیه بر تکنولوژی و ظرفیت‌های فضای مجازی و دیجیتال، با آن‌ها صحبت کنیم که نیاز به زیرساخت‌های مؤثر و مهمی دارد.

اختصاص 13 هکتار از اراضی بوستان کوهسنگی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز گفت: توجه به یادگارهای دفاع مقدس موضوع بسیار مهمی است که در این راستا احداث باغ موزه آن هم در بوستانی که متبرک به مقبره هشت شهید بر فراز جبل النور، انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر، مساحتی بالغ بر 13 هکتار از بهترین اراضی جهت احداث باغ موزه و بخشی از ساختمان مرکز فرهنگی اختصاص پیدا کرد که امروز کلنگ‌زنی ساختمان انجام می‌شود.

قلندر شریف گفت: در چند ماه گذشته تلاش زیادی انجام شد تا به بهترین نحو عملیات این پروژه آغاز شده و مستمرا ادامه پیدا کند؛ امروز عملیات اجرایی با محوریت ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس آغاز می‌شود.

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس طی 2سال آینده

محمدهادی محمدی‌‌مقدم، رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس یکی از بهترین طرح‌های مشارکتی است.

وی افزود: طبق اعلام سرمایه گذار، این طرح در مدت 2 سال با اعتبار سه هزار میلیارد ریال با مشارکت معاونت اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید.

تبدیل وضعیت 4700 نفراز کارکنان ایثارگر مدیریت شهری

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه گفت: در حوزه ایثارگران روز دوشنبه هر هفته جلسات کمیسیون برگزار می شود که اولین دستور نامگذاری معابر به نام شهداست که اتفاق مبارکی است؛ همچنین بیش از هشت هزار مترمربع تا به امروز نقاشی دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری انجام شده است.

کریمدادی اضافه کرد: ساماندهی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) و شهدای سطح شهر در دستور کار قرار دارد با تلاش کمیسیون ایثارگران، پنج هزار و پانصد نفر از همکاران ایثارگر مدیریت شهری در فهرست تبدیل وضعیت قرار گرفتند که امروز 4700 نفر از آنان تبدیل وضعیت شده‌اند.

انتهای پیام/282

نظر شما