شناسهٔ خبر: 68018604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر شیراز:

شفافیت در روند توزیع بودجه شهری از حقوق عامه شهروندان است

مرضیه جوانمردی فر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بودجه مهم‌ترین ابزار اجرای سیاست توزیع درآمد شهری و انعکاس فعالیت شهرداری و سیاستگذاری شورا است و شفافیت به عنوان یکی از ابزارهای پاسخگویی جزو حقوق عامه شهروندان است.

صاحب‌خبر -

افسانه خواست خدایی امروز، ۱۳ مردادماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه شعار امسال شورای شهر، شفافیت‌سازی است، بیان کرد: تلاش داریم برنامه ۵ ساله بعدی شهرداری را بر اساس سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) اصلاح کنیم.

وی با تصریح اینکه بودجه شهرداری نسبت به سال ۱۴۰۰ تقریباً ۵ برابر شده است، تلاش مستمر جهت تعریف بودجه در ۶ محور و مأموریت شهرداری به شکل متوازن را از ویژگی‌های بودجه‌بندی شهرداری در این دوره عنوان کرد.

خواست خدایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با نظارت دقیق بر توزیع بودجه و عملکرد شهرداری و تصویب مصوبات لازم در این خصوص، همچنین با ایجاد بستری در پیاده‌سازی، اجرای عدالت، عملکرد متوازن و عدالت محوری در سطح شهر خدمات صادقانه ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: بودجه مهم‌ترین ابزار اجرای سیاست توزیع درآمد شهری و انعکاس فعالیت شهرداری و سیاستگذاری شورا است و شفافیت به عنوان یکی از ابزارهای پاسخگویی جزو حقوق عامه شهروندان است و نکته بسیار مهم توزیع متوازن بودجه به شکل صحیح  است.

رئیس کمیسیون بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: راه‌اندازی اولین و جامع‌ترین سامانه برنامه‌ریزی استراتژیک با پشتیبانی از سطوح مختلف برنامه از راهبرد تا عملیات به عنوان «سامانه سیگما» از جمله اقدامات این کمیسیون شورای ششم است. 

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت طرح، مدیریت پروژه، بودجه و اعتبارات، شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد، املاک و ارتباط آن با سامانه، مناقصات و مزایدات، بانک قراردادها و مدیریت پیمان، تأمین و تدارک، مدیریت مستندات، مدیریت فرایندها، گزارش‌های مدیریتی و هوش تجاری از زیر مجموعه‌های سامانه سیگما است.

خواست‌خدایی تصریح کرد: حمایت از اشتغال و کارآفرینی در جهت حمایت از کسب و کار داخلی و تخفیفات ویژه برای شهروندان، همچنین کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر برنامه‌های کمیسیون بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز است.

انتهای پیام 

نظر شما