شناسهٔ خبر: 68055454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی سکوی پرشی برای محقق شدن اهداف کلان کشور باشد

زهرا صفری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و ارزشمندی که دارد می‌تواند به عنوان سکوی پرشی برای محقق شدن اهداف کلان کشور باشد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی از ابتدای انقلاب در حوزه‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و ... خدمت به مردم را به کار گرفته است.

وی افزود: امروز همگان واقفیم که جهاددانشگاهی رسالت‌ها و ماموریت‌های سنگینی را بر دوش دارد که در همه حال تلاش دارد تا با ارتقای وظایف خود کشور را به سمت و سوی پیشرفت حرکت دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت‌های علمی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی، در حوزه‌های مختلف همچون فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... فعال است و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و ارزشمندی که دارد می‌تواند به عنوان سکوی پرش برای تحقق بخشیدن به اهداف کلان کشور باشد.

حیدری بیان کرد: لازم است جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف و موردنیاز جامعه امروز تقویت شود، زیرا این نهاد علمی و پژوهشی در سال‌های گذشته افتخارات بسیاری را برای کشور به همراه داشته است و قطعا این توانمندی را دارد که بتواند در آینده فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم و موثر جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی موثر کشور در امر تولید می‌تواند تحقق‌بخش شعار سال باشد، چرا که این نهاد معتبر علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند با تحقیقات خود گامی موثر در راستای تولید و خودکفایی کشور در همه عرصه‌ها بردارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه جهاد دانشگاهی اکنون در جامعه به ویژه در میان نسل جوان شناخته شده است، تاکید کرد: خوشبختانه فعالیت‌های این نهاد انقلابی به گونه‌ای است که جذابیت لازم را برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان داشته و می‌توان گفت نهادی است که نقش‌آفرینی خود را در جامعه به اثبات رسانده است.

حیدری ادامه داد: در حقیقت جهاد دانشگاهی روز به روز در حال پیشرفت است و این پیشرفت قابل انتقال به سطح جامعه است، چه بسا این نهاد پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته را به دیگر نهادها انتقال می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همواره این نهاد به عنوان بازویی برای دولت و دستگاه‌های اجرایی بوده و می‌تواند در زمینه‌های مختلف کمک کننده باشد و اثرگذاری مثبت خود را نشان دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان عملکرد جهاد دانشگاهی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر چند روند این نهاد انقلابی و جهادی مطلوب است اما تا رسیدن به جایگاه ایده‌آل فاصله دارد.

انتهای پیام

نظر شما