شناسهٔ خبر: 67578377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گرمای هوا در این استان فروکش کرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: هوا برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا حدی خنک‌ شده و دما در نقاط مختلف استان کاهشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حالیکه در روزهای گذشته لردگان با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه بود اما در شبانه‌روز گذشته این دما به ۴۰ درجه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روند کاهشی دما تا روز سه‌شنبه در استان ادامه دارد اما از روز چهارشنبه تا پایان هفته دما در استان دوباره افزایشی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط برای انتقال گرد و غبار از مناطق مرکزی کشور به استان مساعد است، تصریح کرد: وزش باد شدید خیزش گرد و خاکی که در بیابان‌های استان‌های اصفهان و یزد شکل گرفته را به استان منتقل می‌کند و باعث کاهش کیفیت هوای استان می‌شود.

نوروزی افزود: این شرایط تا پایان هفته در استان حاکم است هرچند میزان آن شدید نیست.

وی همچنین از وقوع رگبارهای ضعیف برای مناطق شمالی استان برای روز دوشنبه خبر داد و گفت: شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، شهرکرد، بن و سامان متاثر از رگبار خفیف باران می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بلداجی با کمینه دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و لردگان و بازفت با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما