شناسهٔ خبر: 67579745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نکته قابل‌توجه برای مبتلایان به دیابت:

قند خون بالا را با این ۵ ماده غذایی کاهش دهید

اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک در تنظیم قند خون مؤثرند، اما بد نیست بدانید پیروی از یک رژیم غذایی سالم نقش پررنگ‌تری را در مدیریت قند خون ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، گروهی از مواد غذایی وجود دارند که به تنظیم قند خون کمک می‌کنند و سلامت کلی را ارتقاء دهند. این مواد غذایی عبارتند از:

۱. لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از منیزیم، فیبر و پروتئین هستند. دریافت این مواد مغذی به کاهش قند خون کمک می‌کند.

۲. غذاهای دریایی

پروتئین موجود در غذاهای دریایی برای مدیریت قند خون ضروری است، به هضم آهسته کمک می‌کند، از افزایش قند خون بعد از صرف غذا جلوگیری می‌کند و احساس سیری را افزایش می‌دهد. مصرف مکرر میگو و ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین در بهبود تنظیم قند خون مؤثر است.

۳. سیب

سیب حاوی فیبر محلول و ترکیبات گیاهی از جمله کورستین، اسید کلروژنیک و اسید گالیک است که به کاهش قند خون و پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک می‌کند.

۴. مرکبات

مصرف مرکبات به بهبود حساسیت به انسولین و پیشگیری از دیابت کمک می‌کند. اگرچه مرکبات حاوی قند طبیعی هستند، اما از نظر شاخص گلیسمی، پایین تا متوسط در نظر گرفته می‌شوند. مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت مملو از فیبر و حاوی ترکیبات گیاهی مانند نارینژنین، پلی فنول با خواص ضد دیابتی قوی هستند.

۵. تخم مرغ

مطالعه‌ای روی ۴۲ بزرگسال مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و پیش‌دیابت یا دیابت نوع ۲ نشان داد که خوردن یک تخم مرغ بزرگ در روز منجر به کاهش قابل توجه قند خون ناشتا (حدود ۴/۵ درصد) و بهبود حساسیت به انسولین می‌شود.

منبع: healthline

۴۷۲۳۲

نظر شما