شناسهٔ خبر: 67579678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افزایش موارد تب دنگی در کشور/ آزمایش ۶۳ نفر مثبت شد

معاون درمان وزارت بهداشت، از افزایش موارد تب دنگی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین،سعید کریمی، با اشاره به وضعیت بیماری تب دنگی در کشور، گفت: اغلب افراد مبتلا، کسانی هستند که به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی سفر کرده اند.

مهر در خبری نوشت:وی با اعلام اینکه یک درصد موارد ابتلاء به تب دنگی منجر به فوت می‌شود، افزود: تب بالای ۴۰ درجه و استخوان درد شدید، از علائم این بیماری است.

کریمی ادامه داد: ۳۰ درصد از افرادی که با علائم استخوان درد شدید و تب بالا به مراکز درمانی مراجعه کردند، دارای بیماری تب دنگی بودند.

وی افزود: از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: عمده این افراد مسافرینی بودند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس آمدند؛ اگر افرادی مسافرتی به دبی یا امارات داشته اند، حتماً مراقبت کنند.

وی ادامه داد: حداکثر ۵ روز پس از اینکه پشه آلوده افراد را مورد گزش قرار دهد، علائمی، چون افت فشار خون، ضعف، بی‌حالی و در صورت حاد بودن منجر به خون ریزی و حتی بستری می‌شود.

کریمی در پایان با توصیه به مردم در خصوص جمع آوری آب‌های راکد اطراف محل سکونت، گفت: درمان این بیماری عمدتاً علامتی است یعنی با کاهش تب و دادن مایعات سعی می‌شود بیماری کنترل شود.

۲۳۳۲۱۷

نظر شما