شناسهٔ خبر: 67570602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد:

صدور بیش از ۲۶۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در تهران/ حل مشکل بیش از ۲۰۰ تعاونی مسئله‌دار

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد: آذرپناه گفت: یکی از اقدامات تحولی دولت حمایت از مشاغل خانگی بود که در حوزه تسهیلات و اعتبار اختصاص یافته عملکرد برجسته‌ای محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته در استان تهران صادر شد. 

محمد آذر پناه (مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران) اظهار کرد: بیش از ۲۶۶ هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سه سال گذشته صادر و همچنین بیش از چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کسب و کارهای خانگی اختصاص یافته است. 

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی دولت حمایت از مشاغل خانگی بود که در حوزه تسهیلات و اعتبار اختصاص یافته عملکرد برجسته‌ای محقق شد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: مشاغل خانگی طی سال‌های قبل در استان تهران مورد توجه جدی نبود و حتی تا حدودی منزوی بود، ولی این استان در دولت سیزدهم توانست رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهد. 

آذرپناه گفت: در دوره سه‌ساله دولت سیزدهم ۲۶۶ هزار و ۵۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در استان تهران صادر شد و بیش از چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شد. 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیش بینی الزامات توسعه استان در میان مدت و بلند مدت اشتغال‌های ایجاد شده در استان تهران در سال جدید بایستی با رویکرد حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، ارتقای مهارت منابع انسانی متناسب با اقتضائات فناوری و مشاغل خانگی دانش پایه و تلاش در راستای توسعه صادرات محصولات آن‌ها در اولویت نظام اجرایی استان قرار گیرد. 

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۳بیشتر با رویکرد حمایت از اشتعال و کار آفرینی با محوریت تقویت مهارت نیروی کار، شرکت‌های دانش بنیان و مشاغل خانگی دانش پایه پیگیری خواهد شد. 

حل مشکلات ۲۰۱ تعاونی مسئله دار در استان تهران 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از احیا و حل مشکل ۲۰۱ تعاونی مشکل دار استان تهران خبر داد. 

محمد آذرپناه اظهار کرد: در راستای حمایت از بخش تعاون و حل مشکلات شرکت‌های تعاونی استان تهران، با ابتکار عمل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون تعداد ۹۹ جلسه کارگروه تخصصی تعاونی‌ها در راستای بررسی و حل مسائل و مشکلات ۲۰۱ شرکت تعاونی در استان تهران برگزار شده است. 

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگروه، بررسی دقیق مسائل و مشکلات تعاونی‌ها در استان تهران و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها بوده است. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: در این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مدیران عامل تعاونی‌ها و کارشناسان خبره برگزار شده است، ۴۵۱ مورد از مشکلات این تعاونی‌ها به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

آذرپناه اعلام کرد: «با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها، همچنین حسن نیت و همکاری مدیران شرکت‌های تعاونی، خوشبختانه تاکنون حدود ۸۰ درصد از مشکلات این تعاونی‌ها مرتفع شده و این شرکت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.» 

وی افزود: در این جلسات با شناسایی دقیق موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌ها، از جمله کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات داخلی و اعضای شرکت ها، مشکلات حقوقی و مالیاتی و همچنین چالش‌های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات، راهکارهای عملی و قابل‌اجرایی را برای رفع آن‌ها ارائه نموده‌ایم. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، اظهار داشت: «حوزه فعالیت تعاونی‌ها جزء بخش‌های مهمی از اقتصاد کشور هستند که می‌توانند نقش موثری در ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و توسعه پایدار ایفا کنند. به همین دلیل، ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تمام تلاش خود را برای حمایت از تعاونی‌ها و رفع مشکلات آن‌ها به کار خواهیم بست.» 

وی افزود: اقدامات این اداره کل در برگزاری جلسات کارگروه تخصصی و رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها، نشان‌دهنده عزم جدی این اداره کا برای احیای تعاونی‌ها و تقویت این بخش مهم از اقتصاد استان تهران است. 

آذر پناه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی هدفمند و دقیق بتوان به رونق فعالیت تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و جهش تولید در استان کمک نمود.

انتهای پیام/

نظر شما