شناسهٔ خبر: 67570515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

وضعیت هوای قم خطرناک‌تر شد!

مدیرکل محیط‌زیست قم با تاکید بر وضعیت نگران‌کننده بخش مهمی از مساحت این استان که به بیابان تبدیل شده ، گفت: هم اینک افزون بر ۱۰۰ هکتار از اراضی و مساحت این استان مستعد تولید گردوغبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین بازگیر خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان قم وضعیت بحرانی از نظر تولید و خیزش ریزگردها دارد.

وی گفت:‌ ۲۲ دستگاه در طرح جامع مقابله با گردوغبار عضو هستند و باید با همراهی آنها به سمت احیای کانون‌های آسیب‌دیده حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۳۰ روز که معادل یک‌چهارم کل روزهای سپری شده‌است، هوای قم آلوده بوده و وضعیت ناسالمی داشته‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز با تاکید بر ضرورت توجه به مهار کانون‌های گردوغبار، گفت: کاشت بوته در کانون‌های بحرانی و مستعد باید باقدرت بیشتری دنبال شود.

محسن اوروجی ادامه داد: اقداماتی که تاکنون در سطح استان قم در خصوص مهار و کنترل گردوغبار انجام شده کافی نبوده و این طرح‌ها باید باقدرت بیشتری پیگیری گردد.

گفتنی است کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان قم شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امروز (دوشنبه ۱۸ تیر) ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) تعطیل است.

برچسب‌ها:

نظر شما