شناسهٔ خبر: 67539097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیام تبریک رهبران جهان به رئیس جمهور منتخب ایران - اکونیوز

اقتصاد ایران: رهبران و رؤسای جمهورکشور‌های مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی‌اف پیروزی «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت. رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز در پیامی انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را به وی "صمیمانه" تبریک گفت.

رئیس جمهوری آذربایجان در این پیام گفت: ما به روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده، اهمیت زیادی می‌دهیم.
علی اف در این پیام از توسعه همکاری‌های دوجانبه در دهه‌های اخیر به خصوص در حوزه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ابراز خرسندی کرد و نوشت: امروز توافق‌های حاصل شده در زمینه توسعه آینده روابط (جمهوری) آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری و پروژه‌های مشترک اجرا شده در خدمت رفاه کشور‌های ما، توسعه پایدار و امنیت کل منطقه است.
وی افزود: من اطمینان دارم که با تلاش‌های مشترک ما، تقویت بیشتر روابط سنتی دوستانه و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند بین جمهوری آذربایجان و ایران را در راستای منافع ملت‌ها و کشورهایمان تضمین خواهیم کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان از پزشکیان دعوت کرد تا برای  تبادل نظر در مورد چشم انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به باکو سفر کند.
در خاتمه این پیام آمده است: اینجانب بهترین آرزو‌های خود را خدمت جنابعالی اعلام داشته و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های تحت مسئولیت آتی شما را در جهت رفاه ملت دوست و برادر ایران دارم.
 
رئیس‌جمهور عراق هم به پزشکیان تبریک گفت
 «عبد اللطیف جمال رشید» با انتشار پیامی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.
وی افزود: ما همچنین پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.
رشید ادامه داد: ما بر تمایل خود برای تقویت روابط میان عراق و ایران به گونه‌ای که در خدمت منافع ۲ کشور و ۲ ملت همسایه باشد، تاکید می‌کنیم.
  
 رهبر جریان حکمت ملی عراق به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
رهبر جریان حکمت ملی عراق هم  ضمن تبریک به مناسبت انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که وی به حل اختلاف ها در منطقه و جهان کمک کند.
«سید عمار حکیم» در پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و این تجربه دموکراتیک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران تبریک گفت.
وی در این پیام کسب رای اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان را به وی تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری فقید ایران توسط پزشکیان شد.
حکیم ابراز امیدواری کرد که برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.
 
پیام نخست وزیر پاکستان به رئیس جمهور منتخب ایران
نخست وزیر پاکستان هم با پیام تبریکی گفت: مشتاقانه آماده همکاری با رئیس جمهور منتخب ایران هستیم
نخست وزیر پاکستان طی پیامی خطاب به منتخب ملت ایران گفت: پیروزی برادرم دکتر پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفته و مشتاقانه آماده همکاری با وی برای تحکیم روابط دیرینه و ارتقای صلح منطقه‌ای هستم.
 محمد شهباز شریف امروز در پیام تبریک خود اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تبریکات را به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابلاغ می‌نمایم.
شهباز شریف تاکید کرد: مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایران و پاکستان و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم.
وی افزود: پاکستان و ایران به عنوان کشور‌های همسایه از روابط نزدیک و تاریخی برخوردارند لذا ما باید از طریق همکاری‌های متقابل سودمند، آینده‌ای روشن را برای هر دو ملت خود تضمین کنیم.
 
وزیر امور خارجه ونزوئلا هم  تعهد مردم ایران را برای مشارکت در انتخابات  تبریک گفت
وزیر خارجه ونزوئلا، مشارکت مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان بعنوان رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت.
 «ایوان خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (شنبه) در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، به مردم ایران، مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.
وی تصریح کرد: «جمهوری بولیواری به مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهدی که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۴ نشان دادند که منجر به پیروزی جناب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران شد، تبریک می‌گوید».
دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز گذشته (جمعه) برگزار شد و مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون رأی، بعنوان رئیس‌جمهورمنتخب ایران برگزیده شد.
امیدواریم روابط ایران و پاکستان در دوره پزشکیان قوی‌تر شود
رئیس جمهور پاکستان پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود.
 
 آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان هم به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت
امیدواریم روابط ایران و پاکستان در دوره پزشکیان قوی‌تر شود
رئیس جمهور پاکستان پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط دو کشور برادر قوی‌تر شود 
آصف علی زرداری طی پیامی خطاب به مسعود پزشکیان عنوان کرد: از صمیم قلب انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک می‌گویم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط برادرانه برخوردارند و امیدواریم در دوره ریاست شما روابط ما بیش از پیش قوی‌تر شود.
زرداری تاکید کرد که نگاهی رو به جلو به همکاری با منتخب ملت ایران برای صلح و شکوفایی در منطقه دارد.
مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
 
پادشاه و ولیعهد عربستان به پزشکیان تبریک گفتند
سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی طی پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را  تبریک گفتند.

نظر شما