شناسهٔ خبر: 67532886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش چهره‌های سیاسی به پیروزی «پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش چهره‌های سیاسی به پیروزی «پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری

پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری با واکنش چهره‌های مختلف سیاسی همراه است.

صاحب‌خبر -

به دنبال پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، چهره‌های سیاسی پیامهای مختلفی را در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر کردند.

پیام تبریک سعید جلیلی به رئیس‌جمهور منتخب

سعید جلیلی نامزد انتخابات رئیس‌جمهوری در پیامی به مسعود پزشکیان نوشت: پانزدهم تیر ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه‌های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند. 

اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند. 

به آقای پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض می‌کنم و همچون گذشته وظیفۀ خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می‌دانم. 

از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴ میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطا‌ها و رفع نقص‌ها در روند‌های جاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست. 

اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

نهایت تلاش را برای کمک به رئیس‌جمهور منتخب به کار خواهیم بست

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در پیامی با تبریک کسب اکثریت آرای ملت بزرگوار و اعتماد ارزشمند مردم شریف کشورمان به دکتر پزشکیان تصریح کرد: تعالی، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی، هدف مشترک همه دلسوزان نظام است و به یاری خدا این هدف، با انسجام ملی و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود در کشور تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی امکان‌پذیر خواهد شد.

متن کامل پیام سرپرست ریاست جمهوری به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان

سلام علیکم

کسب اکثریت آرای ملت بزرگوار ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعتماد ارزشمند مردم شریف کشورمان به جنابعالی را صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.
اینجانب به نمایندگی از دولت شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، ضمن قدردانی مجدد از حضور حماسی مردم قهرمان در این انتخابات، برای جنابعالی در این جایگاه مهم و خطیر آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون دارم و امیدوارم با توجه به تجارب ارزنده جنابعالی، در سایه تعهد، روحیه انقلابی و التزام عملی به اجرای رهنمود‌های مقام معظم رهبری، شاهد گشوده شدن افق‌های روشنی در عرصه توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

دولت مردمی، همچنان تا آخرین لحظه مسئولیت برای انجام وظایف خود خواهد کوشید و نهایت تلاش را برای انتقال تجربیات و کمک به رئیس جمهور منتخب ملت به کار خواهد بست.

تعالی، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی، هدف مشترک همه دلسوزان نظام است و به یاری خدا این هدف، با انسجام ملی و فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود در کشور تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی امکان‌پذیر خواهد شد.

مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند

محمدباقر ق️الیباف در پیامی خطاب به پزشکیان نوشت؛ همه دغدغه مجلس دوازدهم، پاسخ به مطالبات مردم، مخصوصا حل مشکلات اقتصادی است و در همین راستا در چارچوب قوانین، مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و  از هرگونه کمک و حمایتی  فروگذار نخواهد کرد و  وظیفه خود می داند با نظارت همدلانه و موثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود. 

بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم و منتخب، از خداوند متعال برای همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت بیشتر به  مردم عزیز ایران را خواستارم.

پیشنهاد می‌دهم دولت اجماع ملی را پایه‌گذاری کنید

محسن رضایی با صدور پیامی به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت: شرایط داخلی و خارجی کشور، با انبوهی از فرصت‌ها، چالش‌ها، انتظارات ملی و همچنین مطالبات نظام، رهبری فرزانه انقلاب و دلسوزان کشور همراه است. پیشنهاد می‌دهم و امیددارم که جنابعالی یک «دولت اجماع ملی» حول محور همه ظرفیت‌ها، شایستگان و دلسوزان در جمهوری اسلامی پایه گذاری کنید تا به عنوان الگویی در دولت‌های بعدی ادامه یابد.

تبریک سخنگوی ستاد جلیلی به پزشکیان

شهرام یزدانی سخنگوی ستاد جلیلی، پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به مسعود پزشکیان تبریک گفت.

انتخابات ریاست‌جمهوری

وامدار مردمیم

محمدجواد ظریف در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری در شبکه ایکس نوشت؛ وامدار مردمیم.

انتخابات ریاست‌جمهوری

تبریک سخنگوی دولت شهید رئیسی به ملت ایران و منتخب ملت

انتخابات ریاست‌جمهوری

واکنش آذری‌جهرمی به پیروزی پزشکیان در انتخابات

محمدجواد آذری‌جهرمی هم در توئیتی نوشت؛ خدا صاحب دلهاست، صداقت و پافشاری دکتر مسعود پزشکیان بر «عدالت» و راه مولا علی، دل‌های مردم را به او امیدوار کرد. 

خدا برایش ساخت تا بیاید و بنا بر وعده اش همه ایران را خانواده خودش بداند و پای «همه آنها» بایستد. این مرام او بزرگترین عامل موفقیتش بود. خدا توفیقش دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری

پیام دستیار قالیباف

محمدسعید احدیان دستیار قالیباف نیز در توئیتی نوشت؛ انتخابات ۹۲ تکرار شد... به همین سادگی.

انتخابات ریاست‌جمهوری

تبریک وزیر کشور به پزشکیان

احمد وحیدی وزیر کشور نیز گفت: چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در کمال امنیت، سلامت، رقابت نامزد‌ها و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیونی مردم به اتمام رسید و منتخب مردم معلوم شد. جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد و لازم است به ایشان تبریک عرض کنم.

تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آحاد مردم مدنظر باشد

 علی اکبر ولایتی طی پیامی گفت: حضور افتخارآمیز ملت بزرگ ایران در ۱۵تیر ماه ۱۴۰۳ و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با وجود تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌ها برای ایجاد ناامیدی در میان مردم، بار دیگر شکوه و جلوه‌های بی‌نظیر وفاداری و همراهی ایرانیان در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذارد.

در دوره جدید نگاه عدالت‌محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه‌های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه‌گرایی، شایسته‌سالاری، تامین اقتدار و امنیت کشور، اولویت یافتن موضوعات اقتصادی، جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه تعاملات موثر و هدفمند منطقه‌ای و بین المللی و... می‌تواند مد نظر باشد و یقینا با همراهی ملت فهیم و بزرگوار ایران و انسجام ملی، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از گذشته محقق خواهد شد. 

 بی تردید پیروز اصلی این میدان، مردم بزرگوار ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط نمودند.

ضمن تبریک به جنابعالی، امید است با همکاری و همفکری همه نیرو‌های متخصص و متعهد از همه سلائق سیاسی، و با بهره گیری از همه تجربیات گذشته، در جهت تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران که میراث گرانبهای شهداء و امام شهداء است، همواره موفق و موید باشید.

کام ملت شیرین شد

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با صدور پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران اظهار کرد: بی‌شک شخصیت برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان اصلاح جو و بهبود خواه، در شکل گیری اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است.

 حفاظت منتخب ملت و جریان سیاسی حامی او از این پیروزی رسالتی ملی و تاریخی است. کام ملت شیرین شد. همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بزرگ‌تر تبدیل کنیم. امید به اصلاح از درون، گفت وگوی ملی و حل مسائل کشور از طریق مشارکت عمومی بار دیگر در سپهر سیاسی کشور طنین افکن شد. ملت شریف ایران بزرگترین برنده این میدان بوده است.

شنبه ۱۶ تیر واقعا از ایام الله شد

سیدمحمدعلی ابطحی در واکنش به پیروزی پزشکیان نوشت: با اعلام رسمی پیروزی آقای دکتر پزشکیان، اول به ملت وبعد به پزشکیان تبریک میگویم. همه باهم ستاد شدیم بی آن که ستاد رسمی باشیم. خسته بودیم و شکستن قفس تحریم و تبعیض و خالص سازی را آرزو داشتیم و شکستیم.

به آقای دکتر جلیلی و همه هوادارانش هم تبریک می‌گویم. رأی سیزده ونیم میلیونی را نمی‌شود نادیده گرفت. امید که به کمک رئیس‌جمهور بیایند.

ظریف مردانه و از سر دلسوزی برای ایران، تمام قد به میدان مسئولیت شناسی آمد. دکتر پزشکیان خودش بود. خیلی‌ها برایش مجاهدت کردند. اما خدا او را از شر مجاهدانی که از روز شنبه بعد پیروزی عضو ستادش می‌شوند محفوظ نگه دارد.

اصل انتخاب پزشکیان در فضای سیاسی داخل و خارج اتفاق مثبت بزرگی برای ایران و مردم آن بود که توضیح خواهم داد. شنبه ۱۶ تیر واقعا از ایام الله شد. مبارک باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری

پزشکیان فردی پاکدست و خدمتگزار است

علی جنتی نیز در پیامی نوشت؛ سلام به ملت بزرگ ایران که بار دیگر به پا خواست و حماسه آفرید و با انتخاب فردی خدمتگزار، پاکدست و میانه رو دست رد بر سینه توهم، تعصب و تندروی نهاد. این پیروزی را به تمامی ملت شرافتمند و شایسته ایران تبریک می‌گویم و از خداوند متعال موفقیت رئیس‌جمهور جدید دکتر مسعود پزشکیان را در این مسئولیت خطیر خواستارم. 

انتخابات ریاست‌جمهوری

مردم ایران خواهان تحول هستند

عبدالناصر همتی هم در توئیتی نوشت؛ پیروزی دکتر پزشکیان عزیز را تبریک می گویم. ‏مردم فهیم ایران یکبار دیگر نشان دادند که خواهان تحول، تعامل با جهان، مدارا با یکدیگر و توسعه همه جانبه کشور هستند. 

مردم به پاکدستی، صداقت، عدالت جویی و نوع دوستی آری گفتند. ‏امروز دکتر پزشکیان  رئیس جمهور همه مردم ایران است، خصوصاً، آن بخشی از مردم که به هر دلیل رأی ندادند. ‏توفیق ایشان را از خداوندمتعال مسئلت دارم.

انتخابات ریاست‌جمهوری

با پایان انتخابات رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شوند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز با صدور پیامی به مناسبت پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نوشت؛ بار دیگر ملت شریف ایران در یکی از برهه‌های خطیر، صلابت و متانت خود را به نمایش گذاشت و عزم خویش را در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد؛ دوستان ملت را دل‌شاد و دشمنان کینه‌توز ایران اسلامی را مایوس نمود.

حضور ارزشمند ملت شریف ایران در دو جمعه پی در پی، حماسه‌ای با شکوه و نمایانگر وحدت ملی و مشارکت عمومی بود که بی‌تردید تضمین‌کننده امنیت کشور و باعث خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی نیز خواهد شد.

با پایان انتخابات که دوران شور و هیجان است، رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌گردد و هیجانات و التهابات جای خود را به همدلی و همراهی خواهد داد. مطمئنم مساعی دلسوزان، همگامی نخبگان و حمایت آحاد جامعه از منتخب مردم، جلوه‌ای دیگر از هوشمندی و هوشیاری ملت ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه رئیس‌جمهور شهیدمان، به منتخب مردم برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور همه مردم ایران، تبریک می‌گویم و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون می‌نمایم.

 تردید ندارم مادامی که دولت اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه‌ خود دانسته و آن را برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به کشور و نظام اسلامی بکار بندد، مدد الهی هم یارش خواهد بود و میتوان شاهد تحکیم هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری بود.

وقتی اراده مردم‌ بر تغییر قرار گیرد دست تقدیر الهی همراهی می‌کند

علی اکبر صالحی نیز در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری در پیامی گفت؛ وقتی اراده مردم‌ بر تغییر قرار گیرد دست تقدیر الهی همراهی می کند و  منتخب بی پناه خود را از فرش به عرش می رساند.

مردم به احیای برجام رای دادند

حجت الاسلام روحانی با صدور پیامی اعلام کرد: ملت نشان داد خواهان تحول جدی در وضعیت حکمرانی در کشورند. شما اعتدال و اصلاح را بر انفعال ترجیح دادید. مردم به روشنی در این همه‌پرسی ملی، به دیدگاه تعامل سازنده با جهان و بهره‌گیری از دیپلماسی هوشمندانه و عزتمندانه و احیاء توافق برجام رأی دادند.

زاکانی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت

علیرضا زاکانی با صدور پیامی گفت: به آقای پزشکیان تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت دارم. پس از پایان رقابت‌ها، همه تلاش‌ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوۀ مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می‌دانم با همکاری همه‌جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.

تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانۀ جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده را به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم می‌کنم.

آمادگی همه‌جانبه قوه قضائیه برای همکاری با دولت

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوۀ قضائيه در پیامی خطاب به پزشکیان نوشت؛ انتخاب جناب‌عالی از سوی ملت بزرگ و سربلند ایران به‌سِمت رئیس‌جمهور را صمیمانه تبریک می‌گویم. قوۀ قضائیه در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیۀ گام دوم انقلاب، برنامه هفتم توسعه، تحقق شعار سال، هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی و مبارزه علمی و اصولی با تمامی مظاهر فساد در ساحت‌های مختلف، آمادگی همه‌جانبۀ خود را برای همکاری با دولت منتخب مردم اعلام می‌دارد.

 نیمی از ملت به صحنه انتخابات آمدند و نیمی دیگر نیامدند؛ هر دو صاحب حق هستند

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی نوشت:

به نام خدا

برادر عزیز جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران

حضور موثر و رای آینده ساز ملت شریف ایران به جنابعالی سرنوشتی نو برای ایران رقم زد. نیمی از ملت به صحنه انتخابات آمدند و حماسه آفریدند و نیمی دیگر همچنان به دلیل نارضایتی از وضعیت زندگی، یا کاهش اعتماد به تاثیر رای‌شان بر تحول وضعِ امروزِ کشور یا هر دلیل دیگر نیامدند؛ آنها هم صاحب حقند و امیدوارم که در دولت چهاردهم، این دلخوری‌ها التیام و پایان یابد.

جنابعالی با سلامت نفس و صداقت در گفتار و صراحت در رفتار و باور به اصلاحات توانستید نماد تحول برای جامعه ناراضی و نگران ایران شوید و پس از رقابتی سنگین، رای اعتماد اکثریت رای دهندگان را بدست آورید. پیروزی جنابعالی یعنی پیروزی تفکری که به مردم تکیه می‌کند و تحول، تغییر، توسعه، پیشرفت و تعامل با جهان را به رسمیت می‌شناسد. 

عنایت خداوند متعال، آگاهی و اراده مردم، شایستگی و صلاحیت‌های جنابعالی و پشتیبانی و حمایت شخصیت‌ها و جریان‌های تاثیر گذار ملی، به ویژه جبهه اصلاحات که در این کارزار سخت وارد شدند و بصورت مویرگی این مسیر بسته را باز کردند و موجب شدند تا ایران از این گردنه خطرناک عبور کند. این موفقیت بزرگ را به شما برادر عزیزم که مسئولانه به میدان آمدید و پیروزمندانه نقش آفریدید و همچنین به ملت ایران که با انتخاب آگاهانه خود حماسه آفریدند تبریک می‌گویم. همچنین از تدابیر مقام معظم رهبری که زمینه این مشارکت مردمی را فراهم کردند و از برگزارکنندگان انتخابات که تسلیم بد اخلاقی‌ها نشدند و از رای مردم حفاظت کردند سپاسگزارم.

وظیفه همه ماست که بدون هیچ چشمداشتی به شما کمک کنیم که بتوانید در شرایط دشوار بعد از انتخابات گره‌گشایی کنید. خوشبختانه رویکرد جنابعالی به مسائل و مشکلات پیشِ رو واقع بینانه، اصلاح طلبانه، علمی و راهگشاست و امید است با انتخاب همکارانی توانمند و همگرا و جلب همکاری و همراهی نهاد‌های رسمی همچنان با پشتوانه مردم به پیش روید و برای‌تان در تصدی این مسئولیت خطیر و پاسخ امانت و امید جامعه آرزو موفقیت می‌کنم.

نظر شما