شناسهٔ خبر: 67524054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: حضور حداکثری در انتخابات آثار ملی و بین‌المللی را به همراه دارد

زهره گودرزی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مردم در هشتم تیر کار مهمی انجام دادند ولی امروز کار مهم‌تر دیگری را باید انجام دهند، حضور حداکثری در انتخابات هم آثار ملی و هم بین‌المللی را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز (۱۵ تیرماه) در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتخابات، اظهار کرد: اثر مشارکت در عرصه داخلی این است که وقتی شایسته‌ترین فرد انتخاب شود، این فرد شایسته‌ترین همکاران را انتخاب خواهد کرد که در این صورت ارتقاء فرهنگی، پیشرفت، عدالت، نفی تبعیض، مبارزه با فساد را به همراه دارد اما در عرصه بین‌المللی هم اقتدار آفرین است، امنیت زا است و ایران را در چشم جهانیان معتبر می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: همان انتخاباتی که در مورد شهید رئیسی انجام شد و فردی انتخاب شد که تا آخرین لحظه به دنبال خدمت بود، امروز با حضور در انتخابات و انتخاب شایسته، راه شهید رئیسی را تکمیل خواهیم کرد.

شاهرخی بیان کرد: ضدانقلاب و کسانی که خارج از ایران هستند، دیدیم که چگونه با افرادی که می‌خواهند رأی دهند برخورد می‌کنند که نشان می‌دهند این حضور در انتخابات اقتدار آفرین است که سبب این اقدامات از سوی دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: در این وضعیت که در امنیت و آرامش قرار داریم لازم است که پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و این وظیفه را انجام دهیم و دشمن از حضور در انتخابات عصبانی هستند لذا انتخابات یک عبادت اجتماعی است و کسی را انتخاب کنید که با تلاش خستگی‌ناپذیر بتواند اقدامات مهمی انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: وقتی دولت تحویل شهید رئیسی شد، خزانه خالی بود، اقلام مورد نیاز مردم برای مدت کوتاهی بیشتر نبود و وضعیت کرونا هم وجود داشت ولی ایشان با نگاه به داخل کشور و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در داخل داشتیم حرکت روبه‌جلو را آغاز کرد ولی این خدمات نیمه‌تمام ماند و باید به کسی رأی داد که هم روابط بین‌المللی را مانند شهید رئیسی گسترش دهد و هم تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشد.

شاهرخی با بیان اینکه انتخابات با چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در حال برگزاری است اما فردا روز دوستی و اتمام رقابت و تقویت رفاقت و دوستی است، افزود: پس از تائید شورای نگهبان، آغاز چهار سال خدمت به نفع مردم است و هر کسی انتخاب شود باید بر عهد و پیمانی که با امام و امت بسته، باقی بماند و در راستای پیشرفت این کشور تلاش کند البته فرد منتخب تحت نظارت ولی‌فقیه انجام وظیفه می‌کند و همه وظیفه‌ داریم پشتیبان ولی‌فقیه باشیم تا به کشور آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به ایام محرم، گفت: نهضت امام حسین(ع) و عاشورای حسینی است که شیعیان و امت اسلامی و آزادگان جهان را در مقابل زورگویان عالم آن‌چنان قوت بخشیده که مبهوت شدند، محرم و صفر است که راه دفاع از حق و مظلومان و شیوه‌های مقاومت را به انسان یاد می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: روحانیت جهادی، مداحان، هیئت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد در مجالسی که تشکیل می‌دهند همراه با شور و نغمه‌های حماسی، آشنایی با آموزه‌های اسلامی و معرفت‌افزایی همراه باشد تا این مجالس یزدیان زمان را معرفی نماید و تداوم راه امام حسین(ع) نکته مهمی است که در عصر حاضر باید به آن توجه شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: ۱۸ تیر روز امربه‌معروف و نهی از منکر است که قیام امام حسین(ع) برای این مهم بود که یک نظارت همگانی و ملی است و همه باید به این مهم به‌عنوان واجب الهی عمل کنند تا ما به اوج قله معنویت برسیم.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب است که یادآور حمله پهلوی اول به مسجد گوهرشاد است، پهلوی به دنبال این بود که فرهنگ غرب را در جامعه اسلامی گسترش دهد لذا برنامه کشف حجاب را جزء برنامه‌های خود قرارداد و مردم در مشهد اجتماع کردند ولی پاسخ رژیم پهلوی، شهادت، شکنجه و تبعید بود و ما باید حجاب و عفاف را به‌عنوان یک واجب و ارزش اسلامی و انسانی ‌در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام

نظر شما