شناسهٔ خبر: 67522611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

مردم فردی دلسوز و تلاشگر برای توسعه کشور انتخاب کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: مردم فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که دلسوز، عدالت طلب و تلاشگر برای رونق اقتصادی کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند که به فکر پست و مقام نباشد، بلکه هدفش خدمتگزاری به جامعه باشد.

وی یادآور شد: فردی برای ریاست جمهوری مناسب است که به فکر اجرای عدالت در همه زمینه ها، ایجاد رونق اقتصادی و کم کردن تضاد طبقاتی باشد.

خطیب جمعه سنندج اضافه کرد: انتظار ما این است رئیس جمهور آینده از نخبگان اهل سنت برای مدیریت‌های مهم کشور و به ویژه استان استفاده کند.

ماموستا رستمی، صداقت و اصلح بودن را لازمه رئیس جمهور آینده دانست و ادامه داد: فرد منتخب باید تمام تلاش خود را برای از بین بردن فقر و ایجاد شغل و درآمد برای جوانان بکار گیرد.

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم بودجه و اعتبارات دولتی را عادلانه بین نقاط مختلف کشور از جمله کمترتوسعه یافته توزیع کند.

امام جمعه سنندج، مشارکت امروز مردم را در پای صندوق های رای پرشور ارزیابی کرد و افزود: این مشارکت بیانگر وحدت و همدلی بین ملت و حاکمیت است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

نظر شما