شناسهٔ خبر: 67521095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده قروه و دهگلان در مجلس:

مشارکت در انتخابات قدرت چانه‌زنی ایران را در عرصه جهانی بیشتر می‌کند

سنندج- ایرنا- نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، ضمن افزایش احترام و عزت نظام در جهان، قدرت چانه زنی کشورمان را در صحنه بین المللی بیشتر می کند.

صاحب‌خبر -

محمد رسول شیخی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، قدرت رئیس جمهور آینده را برای دفاع از حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی افزایش خواهد داد.

وی افزود: بهترین مسیر برای بیان مطالبات و پیگیری آن از دولتمردان، شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری است.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطالبات مردمی در قالب شرکت پرشور در انتخابات، به بهترین شکل ممکن قابل بیان و پیگیری است.

شیخی زاده با بیان اینکه ذات جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است از مردم خواست با حضوری پرشور در پای صندوق های رای، مطالبات ویژه استان را که بیشتر معیشتی و اقتصادی است، به گوش دولتمردان آینده برسانند.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستان ها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

نظر شما