شناسهٔ خبر: 67478927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پاسخگویی و رسیدگی به ۳۵۰۰ شکایت و گزارش فساد در استان مرکزی

بازرس کل استان مرکزی از پاسخگویی و رسیدگی به سه هزار و ۵۰۰ شکایت و گزارش فساد با سامانه ۱۳۶ این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، محمدحسین افضلی صبح امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۵ بازرسی موردی، یک مورد بازرسی فوق‌العاده و ۵۰ مورد بازرسی سرزده از دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی افزود: سال گذشته برای شناسایی بسترهای فسادزا استان مرکزی ۳۳ نفر به مراجع کیفری معرفی و ۱۳۴ نفر به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری و انضباطی معرفی و ۲۱۱ گزارش اصلاحی و مشمول ۵۵۹ پیشنهاد به دستگاه ارسال شده است.

بازرس کل استان مرکزی از پاسخگویی و رسیدگی به سه هزار و ۵۰۰ شکایت و گزارش فساد با سامانه ۱۳۶ این استان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته سازمان بازرسی استان در راستای وصول مطالبات و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال ورود کرد و ۹۴۵ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شد.

افضلی از ابطال یک معامله دولتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی هم بازدید از ۱۵ واحد تولیدی انجام شد و بخشی از مشکلات این واحدهای در حوزه بانکی و گمرکات رفع شد.

وی ادامه داد: پرونده رسیدگی به شکایت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اراک موسوم به هشت هزار ۱۱۲ واحدی در این اداره کل تشکیل شده و این پرونده با جدیت در حال بررسی است.

بازرس کل استان مرکزی اظهار کرد: این پرونده در حوزه قرارداد شرکت‌های پیمانکاری با متقاضیان، چگونگی تخصیص واحدهای مسکونی، نحوه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از سوی اداره کل راه و شهرسازی است که اداره کل بازرسی برای کمک به رفع مشکلات متقاضیان، ورود داشته است.

افضلی اضافه کرد: رسیدگی به بخش قابل توجهی از تخلفات این طرح ملی برعهده بازرس کل استان نیست و جنبه کیفری دارد که دستگاه قضا و نهادهای نظارتی در حال رسیدگی به آن است.

وی ادامه داد: پرونده این مجموعه مفتوح است و در قالب چند پیشنهاد، گزارش و اصلاحیه به راه و شهرسازی ارسال شده و اجرای آن در حال پیگیری و بررسی است.

بازرس کل استان مرکزی گفت: این اداره کل در حوزه مطالبه عمومی از قبیل: کشتارگاه دام اراک ورود کرد که در این مجموعه، مشکلات و نواقصی مانند عدم رعایت قرنطینه دام، مباحث بهداشتی و ورود افراد غیرمرتبط، شناسایی و برای رفع آن به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

افضلی با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم در حوزه درمان و بخش بیمه و قرار داد نداشتن بخشی از درمان با برخی از بیمه‌هاست افزود: این اداره کل در این حوزه ورود پیدا کرده و تاکنون بر اساس قراددهای بخش دولتی و خصوصی ۳۵ هزار نفر بیمه گذار به بازرسی مراجعه کردند که به عنوان مطالبه مردمی به آن رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: بیشترین مطالبه در حوزه درمان در بخش بیمه معوق ثبت شده که با ورود بازرسی کل استان ۱۵ هزار میلیارد ریال، مطالبه درمان در بخش خصوصی و دولتی پرداخت شده است.

بازرس کل استان مرکزی تاکید کرد: در موضوع معضل سگ‌های ولگرد در استان و به ویژه شهر اراک هم هرساله گزارش‌هایی از گاز گرفتی این حیوانات به این مجموعه وصول می‌شود و بازرسی استان با توجه به تکالیف نهادها از جمله شهرداری، پیگیری و بررسی این مطالبه مردمی را در دستور کار قرار داده است.

افضلی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات برعهده وزارت کشور است اظهار کرد: الزاماتی که در قانون انتخابات در راستای استفاده از منابع دولتی و تبلیغ له یا علیه نامزد انتخاباتی پیگیری می‌شود که تاکنون تخلفی در این حوزه‌ها از دستگاه‌های اجرایی استان واصل و ثبت نشده است.

وی از ثبت ۳۵۰۰ گزارش شکایت فساد در سال گذشته خبر داد و افزود: بخشی از این گزارش‌ها رسیدگی شده، بخشی در حال رسیدگی و تعدادی بایگانی شده است.

نظر شما