شناسهٔ خبر: 67759073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۴۲ درصد پرونده‌ها در کرمان منتهی به سازش می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار ۱۴۰۳، ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بود که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح وسازش مختومه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان در سه ماهه نخست سال‌جاری را ۴۲ درصد دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شد.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف افزود: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف، بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هر چه دستگاه قضائی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیشتر استفاده کند، به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضائی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است که نقش به‌سزایی در سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه‌جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی شود.

نظر شما