شناسهٔ خبر: 67758017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صلح و سازش کرمانی‌ها در بیش از ۱۵ هزار پرونده

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴۲ درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان منتهی به سازش می‌شود و امسال در بیش از ۱۵ هزار پرونده صلح وسازش کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار امسال 57 هزار و 577 فقره پرونده بوده است، اظهار داشت: از این تعداد بیش از 15 هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را طی این مدت 42 درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال، 15 هزار و 402 فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شوراهای حل اختلاف، منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به‌عمل آمده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت هزار و 270 نفر در 318 شعبه شورای حل اختلاف استان کرمان، گفت: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف بیش از 57 هزار پرونده در بهار 1403 مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده‌اند.

وی افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات‌رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

حمیدی افزود: از ابتدای سال به طور متوسط 94 درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که نقش به‌سزایی در سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی شود.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما