شناسهٔ خبر: 67763872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

شناسایی سریع‌ افراد آلوده به «اچ.آی.وی» منجر به درمان موثر می‌شود

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شناسایی هرچه سریع‌تر افراد آلوده به ویروس اچ. آی.وی منجر به درمان سریع و مؤثر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد ظهر یکشنبه در نشست با کارشناسان برنامه ایدز شهرستان‌ها که به‌منظور تقویت نظام مراقبت و درمان اچ. آی.وی در معاونت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: لازم است با تشویق افراد با رفتارهای پرخطر و مراجعه آن‌ها به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برای دریافت مشاوره و آزمایش‌های لازم، گام بسیار مؤثری در شناسایی به‌موقع بیماران و کاهش گردش ویروس در جامعه برداریم.

وی بیان داشت: با توجه به نقش شاخص‌های تشخیص و درمان در سیاست‌گذاری‌های آتی، تبادل‌نظر مدیران و کارشناسان در این زمینه بسیار مهم و اساسی است.

کارشناس استانی برنامه ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در ادامه ضمن اشاره به حضور فعال و تلاش مدیران و کارشناسان نظام مراقبت اچ آی وی در سراسر استان، با بیان عملکرد رو به رشد نظام مراقبت این برنامه در سال قبل اظهار امیدواری کرد که با ارتقا دانش همکاران و افزایش آگاهی گروه‌های پرخطر جامعه بتوان مشکلات موجود برنامه را هرچه بهتر حل کرد.

برنجن اظهار داشت: بر اساس آمارهای ثبت‌شده در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تعداد ۲۴۰ بیمار تحت مراقبت و درمان هستند.

وی گفت: شاخص بقای بر درمان ۹۳ درصد و پوشش بار ویروسی کنترل شده ۹۳ درصد در استان است، تعداد ۲۲ مورد بیمار اچ. آی.وی مثبت جدید در سال ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده است.

در این نشست کارشناسان مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، کنگان و عسلویه حضور داشتند و مسائل و مشکلات مربوط به بیماران تحت پوشش و روند مراقبت و درمان آن‌ها مورد بحث قرار گرفت

نظر شما