شناسهٔ خبر: 67759040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

خدمت بی منت انتظامی پشتوانه معنوی این مجموعه است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان خدمت بی منت انتظامی را پشتوانه معنوی این مجموعه دانست و بر اطلاع رسانی خدمات ارائه شده از سوی این ارگان نظامی به مردم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله مصطفی محامی در نشست با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ضمن تقدیر از تامین نظم و امنیت در کشور توسط انتظامی، با اشاره به کار سخت پلیس بیان کرد: هرچقدر کار سخت تر باشد اجرش مضاعف و بیشتر خواهد بود و مجموعه انتظامی نیز با تمام این سختی‌ها به خاطر نظام و مردم بدنبال تقویت و افزایش اقتدار خویش در جامعه اسلامی باید باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شاخصه تقویت سرمایه اجتماعی را اخلاق مداری و رعایت حق و انصاف و قانون عنوان کرد و افزود: کیفیت در اجرا بسیار مهم و اخلاق در این امر تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه انتظامی خود را از مردم می داند و در راه تامین امنیت شهدای بسیاری را تقدیم کرده گفت: با توجه به این تلاش جهادگونه انتظامی در راه تامین امنیت مردم هم باید از فرزندان خود در انتظامی حمایت کنند.

آیت الله محامی با تاکید بر ارتقاء کیفی کار انتظامی بویژه در استان سیستان و بلوچستان به موضوع آموزش و بهره مندی از تجربه پیشکسوتان و موفقیت‌های شان اشاره کرد و گفت: مجموعه انتظامی باید از همه ابعاد از جمله امکانات، تجهیزات و رسیدگی به معیشت کارکنان مورد حمایت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه انتظامی بخشی از نظام اسلامی و از جمله دستگاه‌های بزرگ است و قوت و ضعف آن نیز در قوت و ضعف نظام اسلامی موثر است و البته اقتدار این دستگاه نیز سبب اقتدار نظام اسلامی خواهد بود و اگر به این اقتدار لطمه وارد شود به بخشی از نظام اسلامی هم آسیب وارد خواهد شد.

امام جمعه زاهدان بر لزوم تلاش جهت تقویت نیروی انتظامی و افزایش اقتدار این دستگاه در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: بخشی از این اقتدار به سرمایه اجتماعی انتظامی مرتبط می‌شود و ابزار و امکانات نیز عواملی موثر در ایجاد این اقتدار هستند اما یکی از عوامل اصلی و مهم در این جهت پایگاه اجتماعی است که یک سرمایه بزرگ برای انتظامی و نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: برای اینکه سرمایه اجتماعی انتظامی تقویت شود نیازمند اخلاق مداری و رعایت انصاف در اجرای حق و قانون هستیم و باید حق را اجرا و مجری قانون باشیم و کیفیت اجرا و رعایت اخلاق و انصاف در این جهت بسیار تاثیرگذار است.

آیت‌الله محامی گفت: امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) وصیت کرده‌اند:" اجْعَلْ نَفْسَکَ مِیزَاناً فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الناس" در ارتباط با مردم خودت را میزان قرار بده و هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند و رعایت این نکته در تقویت سرمایه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
وی بر لزوم ارائه خدمت بی منت به مردم اطلاع رسانی این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند اما اطلاع رسانی لازم را انجام نمی‌دهند و باید دقت داشت که در این جهت بحث فرد و ریاکاری مطرح نیست بلکه خدمات نظام اسلامی است و باید اطلاع رسانی شود.

وی برای فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان و همه تلاشگران عرصه امنیت در مجموعه انتظامی آرزوی توفیق و خدمت برای ‌نظام اسلامی را کرد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار "محمدرضا اسحاقی" در حکمی از سوی فرمانده کل انتظامی به سمت فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات سردار دوستعلی جلیلیان تقدیر شد.

نظر شما